Bekijk Poll Resultaten: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Stemmers
1. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Upgrade OLP voor 300-400!

0 0%
  • Investeer in een Fender MIM Jazz Bass..

1 100,00%
1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Standaard Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Hallo muziekmannen en muziekvrouwen,

Optie 1:
    Ik speel al jaren op mijn OLP MM2 basgitaar, en het is duidelijk dat sommige onderdelen aan vervanging toe zijn vanwegen slijtage en lage kwaliteit.
    Ik moet sowieso de stemmechanieken in de kop vervangen, samen met de topkam. Die zijn versleten/stuk door lage kwaliteit. Ik wilde meteen wat upgraden. Voornamelijk de pick-up samen met de bedrading enz.
    Mijn wensen komen samen uit op 300-400. Dit is rond dezelfde prijs als ik mijn OLP gekocht heb jaren geleden.

Optie 2:
    Ik speel al een tijd met de gedachte om een Fender MIM Jazz Bass te kopen. 750 in mijn lokale winkel. Ik heb gehoord dat de sound erg flexibel is, en wel bij mij past.

Wat informatie over mij:
    Ik heb vroeger in een coverbandje gespeeld, niets bijzonders. Daarna vooral thuis gespeeld voor mezelf. Ik ben misschien van plan om met mijn vrouw een zang+bass duetbandje te maken. Misschien wat small time gigs te doen. Hierbij zou de Jazz goed van pas komen denk ik.

Mijn vraag dus:
    Moet ik mijn geld stoppen in het upgraden van mijn OLP MM2, of is het beter te investeren in een Fender MIM Jazz Bass.

Standaard

Investeren in een nieuwe bas.
    Of dat de MIM Jazz Bass zou zijn zou ik pas beoordelen als ik er zelf op gespeeld en gehoord had en niet wat anderen zeggen.
    Oefenen baart kunst.