1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Kabel connectie Pioneer XDJ RX2 - KRK RP6

Question Kabel connectie Pioneer XDJ RX2 - KRK RP6

Goedenavond,

Ik heb graag advies nodig over het volgende :

Ik heb pas nieuwe KRK RP6 speakers aangeschaft om deze te gaan gebruiken met mijn Pioneer XDJ-RX2. Nu heb ik een aantal verschillende kabels geprobeerd om het geluid aan te sluiten op mijn mixer :

Devine MIC100/1.5 XLR microfoon- en signaalkabel 1.5 meter - Werkt wel , maar ik hoor een ruis.
    Devine VA1015 XLR male - jack 6.3mm male stereo 1.5 meter - Werkt niet
    Devine JACS/3 signaalkabel stereo jack-jack 3 meter - Werkt ook niet

Zoals u kunt zien heb ik al een aantal verschillende opties geprobeerd , maar ben ik helaas nog steeds niet geslaagd in het vinden van de juiste aansluiting.

Ik hoop met deze berichtgeving dat jullie mij het juist advies kunnen geven , wat voor kabel ik het beste kan gebruiken.

Hoor graag.

Standaard

wat voor merk en type mixer gebruik je , heb je de XDJ ook rechtstreeks op versterker aangesloten. De ruis kan ontstaan door het type kabel welke je gebruikt ( incl type xlr pluggen).
    Heb je ook de tulp/cinch uitgangen van de XDJ geprobeerd
    het is niet mijn feestje, maar dat van de opdrachtgever (cdj 2000nsx, djm 900 nsx, DDJ-RZ, rcf, eaw, rekordbox,macbook pro)

Standaard

2 van deze kabels : Devine MIC100/1.5 XLR microfoon, die je reeds geprobeerd is de beste oplossing.
    Van de links en Rechts Master Out van de XDJ RX2 naar de XLR ingang van je KRK RP6 Links en Rechts.
    Als je dan geen geluid hebt, heb je iets vergeten in te stellen op de XDJ of een hardware probleem maar dat verwacht ik niet.
    Je zegt dat deze kabels wel werken, maar dat je ruis hebt.
    Hoe hard is de ruis?
    Ruisen de speaker ook zonder dat ze aangesloten zijn op de XDJ?
    Hoe heb je eerst geluid uit de XDJ gekregen, koptelefoon?

Marcel.
    Laatst gewijzigd door superfly; 10-06-19 om 00:21.

Standaard

Ik gebruik inderdaad 2 kabels van Devine Mic100/1.5 XLR microfoon.

Als ik de kabels in mijn XDJ RX2 plug dan hoor ik nog geen ruis , echter als ik muziek heb afgespeeld op de XDJ en op de speakers en ik zet de nummers op pauze dan hoor ik een ruis uit de speakers komen. Het is niet extreem hard , maar als je je oor bij de speakers houd dan hoor je het wel.

Eigenlijk ontstaat de ruis alleen pas als ik mijn XDJ en mijn speakers heb gebruikt.

Voorheen gebruikte ik altijd XPS DJ Monitor speakers van Hercules. Hierbij was de ruis ook wel hoorbaar en ook wat harder , wel moet ik mede delen dat deze speakers al een aantal jaar in gebruik waren en de ruis pas later is ontstaan , vandaar dat ik ook nieuwe speakers heb aangeschaft.

Met het afspelen van muziek hoor ik verder ook geen ruis door de nummers heen. Dus eigenlijk is het voor mij het belangrijkste om te weten of het schadelijk zou kunnen zijn voor de XDJ RX2 of de speakers zelf. Mocht dit niet het geval zijn dan moet ik er maar mee leven.

Dennis.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Denjer Bekijk Berichten
    Ik gebruik inderdaad 2 kabels van Devine Mic100/1.5 XLR microfoon.

Als ik de kabels in mijn XDJ RX2 plug dan hoor ik nog geen ruis , echter als ik muziek heb afgespeeld op de XDJ en op de speakers en ik zet de nummers op pauze dan hoor ik een ruis uit de speakers komen. Het is niet extreem hard , maar als je je oor bij de speakers houd dan hoor je het wel.

Eigenlijk ontstaat de ruis alleen pas als ik mijn XDJ en mijn speakers heb gebruikt.

Voorheen gebruikte ik altijd XPS DJ Monitor speakers van Hercules. Hierbij was de ruis ook wel hoorbaar en ook wat harder , wel moet ik mede delen dat deze speakers al een aantal jaar in gebruik waren en de ruis pas later is ontstaan , vandaar dat ik ook nieuwe speakers heb aangeschaft.

Met het afspelen van muziek hoor ik verder ook geen ruis door de nummers heen. Dus eigenlijk is het voor mij het belangrijkste om te weten of het schadelijk zou kunnen zijn voor de XDJ RX2 of de speakers zelf. Mocht dit niet het geval zijn dan moet ik er maar mee leven.

Dennis.
    Hi Dennis,

Studiomonitoren zijn erg gevoelig voor interferenties van buitenaf (ground loops e.d.). Je kan de volgende dingen nog proberen:

1. Zorg dat je gain op de XDJ en de monitors zelf nooit zijn versterkt boven de 0db;
    2. Sluit je monitoren aan op een ander wandcontact dan de XDJ-RX2 (grote kans dat dit helpt);
    3. Sluit ze aan op een andere stroomgroep;
    4. Gebruik een ground loop isolator;
    5. Gebruik een power conditioner;

of koop een betere XLR kabel (met Neutrik connectoren / tasker / sommer kabel)

Standaard

Beste Sunnie,

Bedankt voor de tips ! Ik ga hiermee aan de slag.