1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Review draadloze microfoons

Standaard Review draadloze microfoons

Getest:

Shure BLX Beta 58
    Shure GLXD Beta 58
    Line 6 V75

Persoonlijke meningen (en van de aanwezige heren):

Shure BLX: Komt erg in de buurt van de shure PGX. Is voor spraak zeer interessant, maar voor zang een stukje minder.

Shure GLXD: Komt erg in de buurt van de Line 6 V75 (beide ook wifi). Met als voordeel dat de afstand beter is dan Line 6 en dat deze minder last heeft van een aanwezige router.
    Doch kies ik meestal voor de Line 6 aangezien deze net wat helderde en gedetailleerder klinkt.
    Grote nadelen van de Line 6 is: slechte kwaliteit handheld..na 2 jaar helemaal af bij mij. Verder dan 30 meter zal ik niet gaan..totaal geen ontvangst meer. en zeer gevoelig voor 2,4 hz routers..

Standaard

Waarom zou je voor een mic gaan die wifi gevoelig is en minder door ontwikkeld is dan de GLXD beta los van het feit dat het misschien beter klinkt.
    Ik zou liever voor zekerheid kiezen dan dat net iets betere geluid waarbij de beta 58 zeker geen slechte mic is.

Ingeschreven
    08-08-2010

Standaard

Nu kan het aan mij liggen ( heb zelf de line 6 g90 ) maar die 30 meter zie ik niet zo als een probleem.
    Wat wij vaak doen is namelijk de ontvanger gewoon bij je op het podium plaatsen. Verder dan 30 meter van het podium hoef ik er eigenlijk toch nooit mee.
    Ook zijn er gewoon van die vlaggetjes voor. Een setje kost ergens rond de 175 euro (ja per 2) en dan is je bereik al een flink stuk beter en verwacht ik dus ook dat je problemen met een router nog minder zijn.

Bouw van de microfoon voelt inderdaad wat plastic aan. We hebben deze nu ondertussen toch ookal weer een tijdje en toch moet ik zeggen dat ik het niet tegen vind vallen hoe deze er nog uit ziet en werkt.
    Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!