Pagina 5 van de 5 EersteEerste 12345
41 tot 48 van de 48

Onderwerp: 100 Volt vraagstukken

Ingeschreven
    07-02-2010

Standaard

Hoe zit de oproep geschakeld?

Deze systemen zijn doorgaans merkgebonden, dus de oproeppost en de aangekoppelde versterker, hier is doorgaans sprake van een prioriteitsschakeling en wordt de muziek tijdens de oproep echt weggedrukt.
    Trainingen, verhuur van MeTrao meetsystemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Standaard

Hoi een vraagje wij hebben hier bij de voetbal al een 10 aderige kabel liggen van 0.8mm per draad. Is het ook mogelijk om er 3 aan elkaar te draaien om zo 2.4mm te maken of mag dit niet met een 100v geluids installatie of gaat dit niet werken?

Mvg,

GodZZila

Ingeschreven
    19-09-2006

Standaard

Ik denk niet dat dat zomaar zal gaan. Als je toch een nieuwe 100V installatie gaat aanleggen, kun je beter kiezen voor een forse, dikke kabel van bijv. 1.5mm˛ dik, afhankelijk van de toepassing en benodigde lengte.

Daarnaast is drie maal een 0.8mm˛ kabel echt geen 2.4mm˛ als je die samenknoopt qua aders, dat is ook onmogelijk.

Je krijgt immers dit effect als je ze zou samenknopen:

. O
    .OO

Daarnaast is het, meen ik, ook afhankelijk van de weerstand van elke ader (dus ook hoe goed het contact is) om te kunnen zien door welke ader de meeste stroom gaat lopen, omdat die stroom vermoedelijk de meest eenvoudige weg gaat kiezen (dus, met de minste weerstand).

Wat jij wil gaat dus weinig voordeel opleveren, dan kun je beter kiezen voor een nieuwe kabel die een stuk beter voldoet en voldoende dikte heeft om signaalverlies te voorkomen.
    Bax Music medewerker

Ingeschreven
    05-06-2013

Standaard

Als je meerdere aders gebruikt mag je het oppervlak wel optellen, dus je krijgt een effectief ader oppervlakte van 2,4mm2.

Standaard

bij deze 100 volt systemen moet je niet naar ohmage kijken, maar...
    er wordt gesproken van 400 ohm voor 25 watt speakers, nu komt er bij mij een vraag boven drijven.
    zijn deze speakers bruikbaar op een buizenversterker met 400 ohm (trafo loze) uitgang, de oude speakers zijn zeldzaam aan het worden, en zou dus leuk zijn.
    lees graag de reactie.

Standaard

Goede avond

Ik ben bezig met het samenstellen van een omroepsysteem (muziek en stem) voor wielerwedstrijden. Ik heb een verlanglijst samengesteld
    http://www.bax-shop.nl/verlanglijst/...93bf58ae41e5f8

Iemand opmerkingen of tips?

Nu zit ik ook met de vraag of ik zou gaan voor 8 speakers van 30 W of eerder moet opteren voor speakers van 15W bv om het geluid beter te verdelen.

Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door brechttoelen; 08-12-15 om 14:48.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audiopartner Bekijk Berichten
    Ik denk dat er wel meer dan 100 mensen met een 100 Volt vraagstuk zijn, kijk maar maar naar het topic view, nu al meer dan 6000.....

Even back on topic..
    als je een luidspreker uitzoekt, en je hebt niet uitdrukkelijk een 100 Volt systeem nodig, neem dan een type zonder trafo. Bij sommige luidsprekers is de trafo een belangrijk onderdeel van het gewicht en dus ook de prijs...

Een aanvulling op de lang verwachte draaddoorsnedes.

bij lange bedrading nemen de verliezen toe, echter koper kost ook geld.

De site hieronder geeft een tabel voor draaddiameters en vermogens tot 240 W en 6mm2
    http://www.popschoolmaastricht.nl/co...0v_systeem.php

Hierbij is het verlies 10%, wat in een 100 V systeem niet zal opvallen.

Waarom zijn er geen berekeningen gemaakt voor grotere vermogens?
    het antwoord ligt besloten in het principe van het 100V systeem, transport van audio over langere afstanden met relatief weining vermogen.
    Immers een 1000 W versterker van 100 V heeft een belasting nodig van 10 Ohm en dan is 10% verlies in de bedrading snel bereikt.

Grote 100 Volt systemen zijn opgebouwd uit meer versterkers Pnr Status TextNow VPN met een klein vermogen. Hierbij worden soms meer dan 100 versterkerkanalen van 200 tot 250 Watt gebruikt, onderverdeeld in verschillende oproep zones.

volgende keer weer iets over betrouwbaarheid en manieren om dit te verhogen.
    de vraag die rijst waarom meer dan 100 kanalen met versterkers van 200 tot 250 Watt worden gebruikt, verdeeld in verschillende zones van oproep ???
    Laatst gewijzigd door rossi; 28-01-19 om 20:18.

Standaard

Nieuwe vraag, nieuwe topic?
    Of Oma topics (2015 laatste bericht) opgraven?
    Oefenen baart kunst.

Pagina 5 van de 5 EersteEerste 12345