1 tot 6 van de 6

Onderwerp: REKORDBOX hapert en blijft hangen…

Unhappy REKORDBOX hapert en blijft hangen…

Beste

Ik heb sinds begin deze week serieus wat problemen met Rekordbox, iets wat ik voordien nooit had. Ik draai met een Pioneer DDJ-SX (eerste generatie) en werk met een laptop van Apple (Geheugen: 8 GB 1867 MHz DDR3, processor: 2,9 GHz Intel Core i5) en mijn muziek bevindt zich op een externe harde schijf van LaCie aangesloten met thunderbolt.

Het probleem is voornamelijk dat Rekordbox té sloom is geworden. Ik heb begin deze week iets van een kleine 400 nieuwe nummers geďmporteerd en zit nu aan een dikke 6000 songs in mijn Rekordbox. (Is dit te veel? )

En met sloom bedoel ik dus dat ik tijdens het draaien plots het klassieke "zandlopertje" zie en het duurt wel even voor ik weer voort kan, in de tussen tijd kan ik niets doen op mijn mengpaneel (Pioneer DDJ-SX), enkel wat met de filters werken. Loops, padjes, etc. reageren niet. Het duur soms zo lang dat ik rekordbox moe sluiten - iets wat ik niet kan voorhebben als ik moet gaan draaien!

Heel vervelend, in het verleden kon het zijn dat het beeld wel eens bleef hangen, maar dat was na enkele seconden zo opgelost. Ik heb het zowel getest met de nieuwe versie 5.0 van Rekordbox als degene daarvoor, beide vertonen hetzelfde probleem.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt!

Ingeschreven
    30-03-2018

Standaard

Beste Robbevw,

Ik heb het idee dat het niet aan Rekordbox ligt, maar aan je laptop. Mogelijk is de harde schijf bijna te vol. Een ander oorzaak kan een computervirus zijn,of de laptop is te heet. Je zult een schijfcontrole uit moeten voeren of de harde schijf niet te vol zit,een computervirus dat via een andere bron is binnen gedrongen,dient regelmatig gescand te worden met een goed werkende anti-virus die up to date is. Een te klein geheugen in je laptop (werkgeheugen) kan traagheid veroorzaken,zeker als je er veel bestanden erop zet.

M.v.g,

DJ Johny

Standaard

Johny spit door de Oma topics?
    Oefenen baart kunst.

Standaard

Dubbel
    Oefenen baart kunst.

Standaard

Ik weet dat dit een oud topic is, maar toch wil ik even inhaken op het verhaal van Robbevw. Ik heb namelijk de Pioneer DDJ-400 gekocht en heb eenzelfde laptop als Robbevw. Een Macbook Pro. Maargoed. Ik vroeg me dus af of het gewoon mogelijk is om enkel muziek op een externe schijf te hebben, en dus niet op mijn laptop. Dus dat ik elke keer wanneer ik rekordbox gebruik op mijn laptop, ik de muziek van de externe schijf gebruik? Misschien en waarschijnlijk een ontzettend domme vraag, maar ik kan op heel het internet niets vinden hierover.. Ik ben bang dat het geheugen van mijn laptop te snel vol zit wanneer ik deze volprop met allemaal muziek.

Standaard

Ik gebruik al jaren rekordbox op mijn macbook met een externe hardeschijf ( de database staat ook op de hardeschijf). Nog nooit problemen mee gehad. Met vorige mijn macbook had ik het omschreven probleem ook wel eens, achteraf bleek dat de USB poort niet goed functioneerde. Met een DDJ-SX heb je wel een goed werkende USB poort nodig.( Gebruik je ook een USB hub?)
    het is niet mijn feestje, maar dat van de opdrachtgever (cdj 2000nsx, djm 900 nsx, rcf, eaw, rekordbox,macbook pro)