Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suis uit koptelefoon wanneer aangesloten op mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Suis uit koptelefoon wanneer aangesloten op mixer

Beste leden,

Uit mijn koptelefoon (V-Moda CrossFade LP2), wanneer aangesloten op mijn mixer (A&H Xone 22), komt uit de linker oorschelp een lichte suis. Dit is eigenlijk alleen hoorbaar als ik bijvoorbeeld een plaat op-/afzet of in de wat stillere gedeelten, geen groot probleem maar het is voor mij wel behoorlijk irritant. Zelfs als de volume op 0 staat blijft het aanwezig.

Na wat onderzoek denk ik de koptelefoon te kunnen uitsluiten. Dit omdat ik zowel een andere kabel heb geprobeerd, wat op de mixer alsnog een suis geeft, en ook heb getest op andere apparaten. Daar heb ik geen last van een suis.

De mixer heeft twee koptelefoon uitgangen (voorkant jack, achterkant mini jack) en bij beide hoor ik de suis. Ik maak alleen gebruik van de phono ingangen, maar ook al ik switch ik naar de line, het probleem blijft. De keuze tussen voor het luisteren tussen cue en master maakt ook niet uit.

Over de monitoren (KRK RP 8 G2) heb ik er geen last van. In het verleden had ik ook last van een zoem/ruis over de monitoren, toen werd mij op dit forum een DI box geadviseerd. Echter door wat aanpassingen op de monitor zelf heb ik dit naar behoren kunnen reduceren.

Het lijkt mij een intern probleem in de mixer maar wellicht hebben jullie nog tips hoe ik dit probleem kan verhelpen dan wel verminderen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Working...
X