Announcement

Collapse
No announcement yet.

The artist Union of Soundcloud free downloads legaal ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• The artist Union of Soundcloud free downloads legaal ?

Beste mede dj's,

Ik heb zitten nadenken over dat ik al mijn muziek legaal moet houden om te draaien op fuiven. Maar zijn de free downloads van Soundcloud of the artist Union compleet legaal ?

Mvg Sobrino's

Ik neem aan dat je dit gewoon mag gebruiken, aangezien de eigenaar van het materiaal het gratis beschikbaar stelt.

Comment

Dit is inderdaad compleet legaal. Soundcloud is een goed alternatief voor DJ's die het legaal willen houden zonder geld uit te geven. Vaak zijn de tracks van onbekende artiesten ook nog eens een stuk beter dan de tracks die geld kosten ;)

Comment

Ook de mashups van bekende artiesten ?

Comment

Wanneer een artiest zijn eigen materiaal daar gratis aanbiedt, dan mag je ervan uitgaan dat je dit mag downloaden en gebruiken. Wanneer er muziek wordt aangeboden met samples van derden, dan lijkt het me dat de eigenaar van die samples toestemming moet geven voor het gebruik ervan.

Als je naar mashups kijkt, dan is dit vaak materiaal van derden dat door een 'creatieveling' in elkaar gemixt is zonder toestemming van de originele makers en rechthebbenden. Ik ben geen jurist, maar ik kan je op een papiertje geven dat het niet toegestaan is dergelijke muziek vrijelijk te gebruiken.

Comment

U kunt audio van Soundcloud downloaden die expliciet beschikbaar is gemaakt voor het downloaden onder de voorwaarden van de Soundcloud-gebruikersvoorwaarden en de gebruiksrechten die u hebt gekregen van de eigenaar (s) van het auteursrecht op audio. Zorg ervoor dat u zich aan deze voorwaarden houdt nadat u het audiobestand hebt gedownload.
            En er zijn zoveel downloadmethoden voor soundcloud: http://www.videoconverterfactory.com...oundcloud.html
            Wat betreft de downloadlimiet, als de uploader de audio downloadbaar maakt, kunt u daar een downloadknop zien: https://help.soundcloud.com/hc/en-us...loading-tracks

Comment

Working...
            X