Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mengepaneel aansluiten op laptop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mengepaneel aansluiten op laptop

Beste kenners,

Ik heb een tijd geleden hier een mengpaneel gekocht (Behringer XENYX 1204USB) en deze wil ik graag op mijn laptop aansluiten. Alleen nu komt het, mijn laptop heeft alleen een koptelefoonaansluiting (audioaansluiting staat er bij de specs laptop) (Lenovo ideapad 330)

Ik wil via Virtual DJ 2018 muziek opnemen/streamen inclusief microfoon geluid voor mijn online radiozender. Ik heb nu een jackplug van de laptop naar de Line in 7/8 van de mixer. En me Speakers heb ik op de control room out van de mixer. Muziek afspelen werkt prima en kan ik ook regelen op de mixer, maar als ik nu wil gaan opnemen of uitzenden dan neemt hij alleen me mic geluid op die ik op kanaal 4 aan heb gesloten van de mixer. Heb alle instellingen geprobeerd in Virtual dj maar ik krijg het niet voor elkaar dat hij gewoon de muziek van de Decks en de microfoon tegelijk opneemt. Heb het ook via de usb geprobeerd maar dit is me ook niet gelukt helaas.

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik fout doe of wat er ontbreekt?

Groeten Rob

Originally posted by Stratofortress View Post
    Beste kenners,

Ik heb een tijd geleden hier een mengpaneel gekocht (Behringer XENYX 1204USB) en deze wil ik graag op mijn laptop aansluiten. Alleen nu komt het, mijn laptop heeft alleen een koptelefoonaansluiting (audioaansluiting staat er bij de specs laptop) (Lenovo ideapad 330)

Groeten Rob
    Ik begrijp 'm effe niet meer: je hebt een mengpaneel dat je met USB kunt aansluiten op je laptop (waarover geluid van en naar je mengpaneel gaat) en jij gebruikt de koptelefoon aansluiting? Heeft die laptop geen USB-aansluiting?

Peter

Comment

Originally posted by Stratofortress View Post
      Heb het ook via de usb geprobeerd maar dit is me ook niet gelukt helaas.

Groeten Rob
      Dit zinnetje had ik gemist.
      Als ik op de productpagina van Bax ga kijken, zie ik dit zinnetje staan:

"Voor aansluiting op een Windows-computer kan de volgende driver gebruikt worden: ASIO4ALL"

Dat had je natuurlijk gedaan, toch?

Verder hebben veel softwareproducten instellingen om in- en output devices te kiezen (ik ken Virtual DJ niet, dus daarover kan ik niets zinnigs zeggen), maar mogelijk wordt het mengpaneel niet herkend als je die driver niet geïnstalleerd hebt.

Peter

Comment

Bedankt voor je reactie.

Die driver had ik inderdaad geinstalleerd. Maar ik weet niet of ik hem nu goed heb aangesloten. Heb hem ondertussen op een desktop aangesloten die een 5.1 geluidskaart heeft met nu 1 kabel van de pc naar het mengpaneel en terug. Maar als ik nu opneem hoor ik helemaal geen geluid. Ergens staat iets niet goed hoop dat 1 van jullie mij daar antwoord op kan geven.

Rob

Comment

Ik heb eens even gekeken naar Virtual DJ, en dan specifiek naar deze pagina.

(ik probeer even je setup te begrijpen): je wilt muziek afspelen met Virtual DJ, die muziek wil je mengen (via een extern mengpaneel) met microfoongeluid, en dan weer terugsturen naar Virtual DJ om het daar op te nemen.

De pagina hierboven laat zien hoe je Virtual DJ kunt gebruiken met een extern mengpaneel (ipv het interne), maar daar heb je minimaal 4 outputs (2xL, 2xR) voor nodig: jouw mengpaneel heeft, via USB, maar 2 outputs en 2 inputs, en gaat in die setup dus niet werken.

Dus als ik het goed lees, dien je voor output (in virtual DJ) te kiezen voor 'speaker only', en dan de juiste geluidskaart kiezen (de mixer), en voor input kies je 'Microphone' (ook de mixer kiezen).

Ik vermoed dat je het audio-signaal (ingesteld als 'output' in Virtual DJ, dat waarschijnlijk binnenkomt op ALT3-4) van het mengpaneel niet moet terugsturen naar VDJ, en dat doe je op het mengpaneel door naast de Source-sectie (op het mengpaneel) dat rode knopje niet in te drukken (dat haal je waarschijnlijk uit de handleiding, die heb ik niet).

Peter
          Last edited by pboosten; Sunday-11-08-2019, 21:08. Reason: Wat overbodige CRs weggehaald

Comment

Bedankt voor je reactie! Ga er morgen is even mee stoeien.

Rob

Comment

Goedemorgen, ik heb het even geprobeerd en nu neemt hij indd het geluid op van de muziek. Alleen de microfoon hoor ik niet in de opname. Hoe weet ik welke geluidskaart er in de mixer zit? En moet ik de usb aansluiten of alleen werken met tulpstekkers?

Rob

Comment

Hoi Rob,

De voorgestelde methode had het over USB. Op de webpagina's zie je dat al die interfaces (steeds in het onderste gedeelte van de schermafdrukken) zie je dat er steeds gerefereerd wordt naar die ASIO driver. Via USB maakt dat mengpaneel zich ook 'bekend' bij je laptop.

Peter

Comment

Waarom gebruik je deze mixer met Virtual DJ?

Comment

Omdat ik ook nog een starter ben en niet weet waar ik het het beste mee kan gebruiken

Comment

Kijk eens naar een Virtual DJ controller.

Comment

Working...
                      X