Announcement

Collapse
No announcement yet.

Faders Behringer DX2000USB

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Faders Behringer DX2000USB

Hallo iedereen

Ik heb de Behringer DX2000USB al ongeveer een jaar. Maar sinds een 6-tal maanden kraken/knarsen/knetteren mijn faders 3, 4 en 6. Dus stel: fader 3 staat helemaal open, en het liedje is bijna gedaan dus ik schuif mijn fader iets omlaag om op de outro te gaan praten, het moment dat ik de fader iets naar omlaag schuif (bv. 5mm) kraakt/knarst/knettert dat heel kort. Ook als ik het knopje naar links en rechts beweeg (om te luisteren of ik het dan ook heb), heb ik het ook en als ik het naar rechts beweeg valt de muziek weg tot ik heb gewoon loslaat, dat is de muziek terug.. Eens dat ik de fader iets meer naar beneden heb geschoven, heb ik dit niet meer.

Sommige mensen zeggen dat contactspray een optie is? Wat vinden jullie? Of wat denken jullie dat ik moet doen?

Met Vriendelijke groet,

Nick Teerlynck

Mogelijk symptoombestrijding (hangt van beschadiging af): contactspray (Even weg, later erger terug)
    Oplossen: nieuwe faders.
    Tis niet anders. ;)

Originally posted by nick_teerlynck View Post
    Eens dat ik de fader iets meer naar beneden heb geschoven, heb ik dit niet meer.
    Daar zijn ze niet versleten.
    Last edited by BT-Studio; Monday-23-06-2014, 15:49.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Mogelijk symptoombestrijding (hangt van beschadiging af): contactspray (Even weg, later erger terug)
      Oplossen: nieuwe faders.
      Tis niet anders. ;)

Daar zijn ze niet versleten.

Na 6 maanden? En niet overdreven veel gebruikt?

Mvg

Comment

Ze zijn denk ik niet versleten maar van lage kwaliteit, duw je er 1 keer iets te hard op en ze doen het niet meer goed.
        Laat er nieuwe in zetten en je loopt kans dat het in een paar maanden weer gebeurd.
        Dus ik zou gaan zoeken naar iets beters.

Comment

Als het pas een half jaar oud is? Iets met garantie en zo. Maar daarvoor moet je niet hier zijn maar kan je het beste gewoon contact opnemen met bax zelf.

Comment

Behringer heeft standaard 3 jaar garantie. Wel een beetje vreemd dat jij op zo'n korte termijn al storing hebt op zoveel faders. Zo heel slecht zijn die namelijk nog niet. Sterker nog, zijn zelfs Alps faders. Ik heb er hier ook zo'n mixer staan die wekelijks twee avonden gebruikt wordt. Enige wat daar aan is geweest is een knop van een potmeter die was afgebroken omdat een of andere idioot een pak kabels op de mixer had gegooid. Daar heb ik dan zelf een nieuw potmetertje in gezet...

Comment

Originally posted by nick_teerlynck View Post
              Na 6 maanden? En niet overdreven veel gebruikt?
              Tja, zeg het maar.
              Iemand eerder contactspray is gespoten (dan glijden ze zo lekker) en stoffig weg gezet of zo....?

Comment

Als er alps faders inzitten zijn ze in ieder geval niet slecht, maar ze kunnen vervuild zijn. Als Behringer 3 jaar garantie geeft zou ik hem naar een Behringer service center brengen.

Comment

Zijn natuurlijk wel faders uit de budget serie, maar het blijft Alps.

Comment

Working...
                  X