Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemen met Alpha lexicon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• problemen met Alpha lexicon

Hallo allemaal,
    ik heb sinds deze week de Alpha Lexicon. Het opnemen via deze module gaat prima. Echter ik krijg er geen geluid uit.
    Ook niet als ik een koptelefoon aansluit.
    Bij de instellingen op mijn laptop (windows 7) staat bij afspelen usb audio apparaat. Bij opnemen staat Lexicon Alpha in/out.
    Nu speel ik geluid af via de geluidskaart van de laptop.
    Kan iemand me vertellen wat ik moet doen?

Stel hem sowieso in als je standaard geluidskaart. Check daarnaast of je de monitor-draaiknop op de interface op 'playback' hebt staan en niet op 'direct', halfverwege kan ook. En controleer ook of de interface op je laptop niet gemute staat.

Comment

Hij deed het heel even. Maar nu hoor ik alleen nog maar ruis.
      Wat nu???

Comment

- Staat het volume op de interface open? (Halfverwege is al meer dan voldoende)
        - Staat de monitor output op de juiste positie? (Playback, dus niet direct)
        - Staat het volume softwarematig op het juiste niveau? (Dus in je instellingen)
        - Is de audio interface als standaard interface aangemerkt?
        - Gebruik je nog bepaalde software? (Audacity, Traktor, VDJ?) Zoja, check daar de instellingen ook even.

Mocht bovenstaande checklist niet werken, bel dan even met onze helpdesk, dan gaan we kijken of we het anders kunnen oplossen en anders ruilen we hem gewoon om voor een nieuwe. :)

Comment

De nieuwste driver geïnstalleerd. Vooralsnog werkt het allemaal. Hopelijk blijft dit ook zo.
          Nu eens kijken of we cubase aan de gang krijgen. ik heb vroeger gewerkt met Cubase VST32.
          Dank je wel voor de reacties.

Comment

Helaas, weer dezelfde problemen. Ik zal maandag maar weer met de helpdesk bellen.

Comment

Zit hij trouwens aangesloten op een USB-hub? Dat gooide bij mijn eigen setup namelijk ook roet in het eten.

Comment

ja, zit inderdaad aangesloten op een USB-hub. Ik zal het eens rechtstreeks aansluiten op de laptop.

Comment

rechtstreeks aangesloten op de laptop en hij doet het nu goed. Ik hoop dat dit zo blijft.

Comment

Working...
                  X