heb je ook vaak het brobleem dat je een kick pakt en je eerste kick harder is dan je tweede in de zelfde maat dan heb je vast je velocity van je eerste kick te hard staan.;)
HOE VERANDER IK DAT (of pas ik dat aan).
rechts boven vindt je naast je swing en je patern naam (klik er op).
daar kun je je velocity en nog veel meer van je kick veranderen.
zoals de toonhoogte,ect.
HOE GOOI IK IETS IN DE MIXER.
klik op een kick op clap die je in je mixer wil hebben.
rechts boven zie je een hokje met twee streepjes staan. klik er met je muis op en beweeg je muis omhoog of omlaag en kies een lege mixer kanaal.
KAN IK IETS OOK SAMEN IN DE ZELFDE KANAAL GOOIEN
jaah dat kan door iets in de zelfde kanaal te gooien. zoals kick1 samen met clap2 integooien.
HOE CREEER IK EEN ECHO??
door een delay2 in je mixer te gooien om een kick of beat die je
echo,en wilt.
WAT IS MIJN MASTER KANAAL IN MIJN MIXER.
je master kanaal is je kanaal voor je volledige nr. als je daar iets ingooit zoals een delay dan heeft dat inlvoed op je gehele nr.
TIP:
gooi een fruity limiter op je masterkanaal.
dat voorkomt dat het volume niet te hoge pieken krijgt.
HOE KAN IK SNEL PATERNS NEERLEGGEN IN MIJN PATERN KANAAL. OF NATUURLIJK IN JE TRACK KANAAL;) links boven zie je een potlood en een kwast klik op de kwast en je kan dan zo een hele rij paterns neer leggen:D.
TIP:
klik naast je tempo en dan naast je pat (nr patern). zie je meeder hokjes staan tip klik dan op de pijl wanneer je afspeelt schuift je patern lijst automatiesch mee.
HOE VOEG IK EEN VOCIOL TOE.
1 door hem gewoon in fl studio te slepen net zoals een kick.
2 door op channels te klikken en dan op audio clip. en dan klik je op het mapje en dan zoeken maar.
dat kan ook voor andere audio bestanden. (zoals eigen opgenomen vocols zoals je kat,honden,of een thee ketel.).
IK HEB IETS GEPLAKT MAAR IK ZIE HET GEPLAKTE NIET.
wat je geplakt hebt staat wast over je piano roll heen die kun je er gewoon van afslepen met je potlood.;)
HELP: IK GOOI EEN PLUGIN OF IETS ANDERS EN MIJN NR DOET NU HEEL VREEMD. DE SOUND IS HELEMAAL AANGEPAST EN IK WIL HET HERSTELLEN.
ga naar je masterkanaal in je mixer en zoek de boosdoener op. vaak heb je in je masterkanaal alleen een fruity limiter. de rest kan je weg halen. (tenzij je een effect op je masterkanaal gegooid hebt en dat zo houden wil).
klik op select en daar zie je lijst waar je je filters kunt kiezen in die lijst staat ook none. (die werwijderd dat effect meteen).
IK WIL MIJN VOLUME VAN MIJN MUZIEK/KICK REGELEN TIJDENS MIJN MUZIEK
HOE DOE IK DAT??
stel je hebt een kick die eerst zacht moet en daarna harder.
klik met je rechter muisknop op de volume en dan create auomatian clip.
dan verschijnt er een balk in je track kanaal. dan kun je je volume regelen.
verschuif dan de balk omhoog en omlaag.
TIP: met je rechter musiknop kun je bolletjes zetten in je volume lijn.
zo kan je vanaf dat punt eens heel snel harder gaan of zachter.
KAN IK DAT OOK VOOR MIJN MASTER VOLUME DOEN??
jaah zelfde idee je klikt op je master volume die je boven kunt vinden.
en dan kun je je algemene volume regelen. van je nr.
IK KAN GEEN PLAYLIST GEBRUIKEN.
dat kan niet als je fruityloops hebt daar heb je xxl voor nodig. of producer editie. (zo ver ik weet. ik gebruik nog fl studio 9).
MIJN NR DOET VREEMD HIJ KNARST.
ga dan naar options en dan klik je op je audio setting.
verhoog je buffer length. naar bijvoorbeeld 4000.
IETS SYNCHROOM LATEN LOPEN WAT IS DAT??
iets synchroom laten lopen betkent een vocol gelijk te laten lopen met een kick clap.
vaak hoor je bij slecht knip werk van vocols. dat hij niet gelijk loopt. (en dat hoor je dan).
WAT ZIJN DE VERSHCILLENDE BMP??
128 BPM-HOUSE
132 BPM-PROGESSIVIE
160-180 BPM-HAPPY HARDCORE
130 BPM-ELECTRO,WORDT OOK GEBRUIKT VOOR DANCE,SWING PLATEN.
200 bpm speedcore. (als ik me niet vergis)
hebben jullie nog opmerkingen of verbeter punten dan verander ik het.
greets dj donkey kong.
HOE VERANDER IK DAT (of pas ik dat aan).
rechts boven vindt je naast je swing en je patern naam (klik er op).
daar kun je je velocity en nog veel meer van je kick veranderen.
zoals de toonhoogte,ect.
HOE GOOI IK IETS IN DE MIXER.
klik op een kick op clap die je in je mixer wil hebben.
rechts boven zie je een hokje met twee streepjes staan. klik er met je muis op en beweeg je muis omhoog of omlaag en kies een lege mixer kanaal.
KAN IK IETS OOK SAMEN IN DE ZELFDE KANAAL GOOIEN
jaah dat kan door iets in de zelfde kanaal te gooien. zoals kick1 samen met clap2 integooien.
HOE CREEER IK EEN ECHO??
door een delay2 in je mixer te gooien om een kick of beat die je
echo,en wilt.
WAT IS MIJN MASTER KANAAL IN MIJN MIXER.
je master kanaal is je kanaal voor je volledige nr. als je daar iets ingooit zoals een delay dan heeft dat inlvoed op je gehele nr.
TIP:
gooi een fruity limiter op je masterkanaal.
dat voorkomt dat het volume niet te hoge pieken krijgt.
HOE KAN IK SNEL PATERNS NEERLEGGEN IN MIJN PATERN KANAAL. OF NATUURLIJK IN JE TRACK KANAAL;) links boven zie je een potlood en een kwast klik op de kwast en je kan dan zo een hele rij paterns neer leggen:D.
TIP:
klik naast je tempo en dan naast je pat (nr patern). zie je meeder hokjes staan tip klik dan op de pijl wanneer je afspeelt schuift je patern lijst automatiesch mee.
HOE VOEG IK EEN VOCIOL TOE.
1 door hem gewoon in fl studio te slepen net zoals een kick.
2 door op channels te klikken en dan op audio clip. en dan klik je op het mapje en dan zoeken maar.
dat kan ook voor andere audio bestanden. (zoals eigen opgenomen vocols zoals je kat,honden,of een thee ketel.).
IK HEB IETS GEPLAKT MAAR IK ZIE HET GEPLAKTE NIET.
wat je geplakt hebt staat wast over je piano roll heen die kun je er gewoon van afslepen met je potlood.;)
HELP: IK GOOI EEN PLUGIN OF IETS ANDERS EN MIJN NR DOET NU HEEL VREEMD. DE SOUND IS HELEMAAL AANGEPAST EN IK WIL HET HERSTELLEN.
ga naar je masterkanaal in je mixer en zoek de boosdoener op. vaak heb je in je masterkanaal alleen een fruity limiter. de rest kan je weg halen. (tenzij je een effect op je masterkanaal gegooid hebt en dat zo houden wil).
klik op select en daar zie je lijst waar je je filters kunt kiezen in die lijst staat ook none. (die werwijderd dat effect meteen).
IK WIL MIJN VOLUME VAN MIJN MUZIEK/KICK REGELEN TIJDENS MIJN MUZIEK
HOE DOE IK DAT??
stel je hebt een kick die eerst zacht moet en daarna harder.
klik met je rechter muisknop op de volume en dan create auomatian clip.
dan verschijnt er een balk in je track kanaal. dan kun je je volume regelen.
verschuif dan de balk omhoog en omlaag.
TIP: met je rechter musiknop kun je bolletjes zetten in je volume lijn.
zo kan je vanaf dat punt eens heel snel harder gaan of zachter.
KAN IK DAT OOK VOOR MIJN MASTER VOLUME DOEN??
jaah zelfde idee je klikt op je master volume die je boven kunt vinden.
en dan kun je je algemene volume regelen. van je nr.
IK KAN GEEN PLAYLIST GEBRUIKEN.
dat kan niet als je fruityloops hebt daar heb je xxl voor nodig. of producer editie. (zo ver ik weet. ik gebruik nog fl studio 9).
MIJN NR DOET VREEMD HIJ KNARST.
ga dan naar options en dan klik je op je audio setting.
verhoog je buffer length. naar bijvoorbeeld 4000.
IETS SYNCHROOM LATEN LOPEN WAT IS DAT??
iets synchroom laten lopen betkent een vocol gelijk te laten lopen met een kick clap.
vaak hoor je bij slecht knip werk van vocols. dat hij niet gelijk loopt. (en dat hoor je dan).
WAT ZIJN DE VERSHCILLENDE BMP??
128 BPM-HOUSE
132 BPM-PROGESSIVIE
160-180 BPM-HAPPY HARDCORE
130 BPM-ELECTRO,WORDT OOK GEBRUIKT VOOR DANCE,SWING PLATEN.
200 bpm speedcore. (als ik me niet vergis)
hebben jullie nog opmerkingen of verbeter punten dan verander ik het.
greets dj donkey kong.
Comment