Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat is Latency? En hoe los ik het op?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik haak ook even aan, en ook nog on topic. ;-)

Originally posted by richardvreede35 View Post
    En latency kun je perfect tegengaan, als die fabrikanten usb 3.0 gaan gebruiken, ....
    Over gebrek aan kennis gesproken..
    Maar daar is gelukkig wat aan te doen:

Comment

Gisteren een gasttechnicus met een Waves-achtige doos en een laptop. Alles effecten bij het live optreden kwamen daar uit. Ik heb geen (hinderlijke) latency gehoord. USB2.0

USB is sowieso weer een tricky dingetje gezien de techniek die er achter zit. Een USB apparaat kan zelf geen data naar het systeem sturen, het systeem vraagt daar om. Die intervallen zijn erg kort, maar zal ook latency geven bij input devices.

Comment

Usb kan full duplex lopen.... Was zeker een oude usb1.1 of usb 2.0highspeed. Het lijkt me logisch dat er enige sprake is van een een protocol...dat geldt voor elk verbindig...Alleen bestaat er zoiets als een ontvangst en zendbuffer en deze moeten wel geleegd/gevuld eerst zijn. Alles geeft latency, maar het gaat verder dan 2 of 5 ms instellen in een schermpje.Mar welke usb 2.0 was het, wat je weet geloof ik niet dat er 3 zijn, dus brabbel je.

Comment

Bedankt voor alle tips en weetjes!
          Ik stond op het punt om mijn Line 6 GX interface weg te doen .
          Vandaag een Tascam us122l kunnen testen en de latency bleek hetzelfde.
          Na alle tips en tricks ben ik nu bij de oplossing gekomen namelijk usb3.0.

Nauwlijks gewent aan 512 samples met 11.2m/s , ben ik na lang tobben toch weer happy met de line 6 GX!
          Gewoon 1.1m/s latency op usb3 > cpu 41% usage en ram 17% :-)

Software: Th2 Overloud.
          interface: Line 6 GX pod studio
          cpu: i5 2.8Ghz
          ram: 8Gb ddr3
          hdd: Kinston ssd
          usb: via Isidu usb3 hub

Comment

Zo dat is zeker weinig.
            Even uit nieuwsgierigheid, hoe heb je deze latency gemeten?

Comment

Ho ..F***,
              Goed opgelet BT-Studio,het moet 2,9 zijn!
              In mijn enthousiasme haal ik de 2 door elkaar,dom dom.

Ik heb de Latency via TH2Overloud software.
              Bij audio settings >audio buffer size , is deze instelbaar.
              In hetzelfde venster is het control panel van de interface benaderbaar voor instellingen.

Het verschil van Tascam 1,1 m/s en Line6 2,9 m/s is wel merkbaar in spelen,maar significant beter dan 11,2m/s.
              Om thuis wat te spelen kan ik wel overweg met 2,9 m/s vertraging.
              Of dit exacte metingen zijn vanuit die software maakt eigenlijk niet uit , tis toch een persoonlijke ervaring.

Comment

Belangrijkste is dat je er geen hinder van hebt (los van wat de waarde is).
                Let wel, waardes in software zijn meestal 1 richting op.
                Om live te monitoren is het werkelijke latency dus ook vaak 2x zo veel (in en weer uit).
                Ook zal USB 3 weinig invloed hebben op de latency (zeker niet als apparaat een USB 1 of 2 is) goede drivers zijn in deze het belangrijkst.
                Maar nogmaals de ervaring is belangrijker dan de waardes :cool:
                Voor het idee van waardes: 1ms is gelijk aan 37cm afstand, dus een meter van je luidspreker af zitten is al iets van 3ms latency ;).

Allen een goed 2016 toegewenst overigens.

Comment

Working...
                X