Announcement

Collapse
No announcement yet.

Computer slaat uit naar openen volume mengpaneel.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Computer slaat uit naar openen volume mengpaneel.

Goedenavond

Ik had een vraagje ik heb net een nieuwe pc gebouwd.
    Nu heb ik een mengpaneel een koda kd-206.
    De pc zit gewoon aangesloten op line 1 van het mengpaneel
    Als ik nu een mp3 aanzet en het volume Omhoog gooi vol dan herstart de pc gewoon.
    Het is aangesloten met een 3,5 mm jack naar de line out van de pc nu heb ik in de pc zaak gevraagd waar het moederbord vandaan komt waar dit aan kan liggen en hun zeggen dat dit kan komen omdat het moederbord een spanningsbeveiliging heeft en deze dan als beveiliging uitgooit.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of wat de mogelijkheden zijn.

Heb hier op bax shop een usb externe geluidskaart gezien van berhinger zou dit het probleem verhelpen.

Mvg william

Originally posted by William1987 View Post
    ... nu heb ik in de pc zaak gevraagd waar het moederbord vandaan komt waar dit aan kan liggen en hun zeggen dat dit kan komen omdat het moederbord een spanningsbeveiliging heeft en deze dan als beveiliging uitgooit.
    Vreemd verhaal.
    Zou niet weten hoe een volume regelaar van een mixer invloed kan hebben op de line out van een geluidskaart...

Comment

ja het kan ook wel kloppen want als ik er een speakerset op aansluit op de pc dan en ik draai het volume omhoog blijft hij het gewoon doen.

Comment

Als je een multimeter hebt sluit die eens aan op de line ingang van die mengpaneel en meet eens of daar spanning op komt te staan (als je de volume opengooit).
        Zou niet mogen (verdenk eerder de mengpaneel n.l.).

Comment

Ga het morgen gelijk Proberen wij denken namelijk zelf
          Ook dat het aan het mengpaneel ligt want de speakers
          Doen het wel normaal.
          Als ik dan eventueel een externe geluidskaart
          Haal zou hiermee dat probleem opgelost zijn?

Comment

Nee.
            Wel een ander mengpaneel ;)

Comment

Ik zit meer te denken aan een aard probleem!
              Zijn beide apparaten ge-aard?
              Maar waarom het dan alleen gebeurt als je het volume harder zet , snap ik ook niet.
              Vertel nog eens precies wat je heb Pc, welk mengpaneel?
              Waar zet je het volume harder op de Pc of op mengpaneel.
              Gebruik eens een ander kanaal.

Marcel.

Comment

Alles zit gewoon netjes geaard.
                Het mengpaneel is een koda kd-206 heb 4 kanalen geprobeerd maar op elk kanaal gooit hij de pc gewoon uit.
                De pc is een zelfbouw systeempje met een asrock 970 extreme 3 r2.0 moederbordje waar we nu momenteel de geluidskaart van gebruiken waar dus het mengpaneel aan zit. Deze loopt alleen met een 3,5 mm jack plug van pc naar mengpaneel en het mengpaneel zit aangesloten op een versterker de versterker is een spl 500 hier van bax shop.
                Als we het volume harder zetten doen we dat op het mengpaneel want op de pc staat hij al op 100%.

Weet niet wat ik nog meer voor info moet geven want we snappen er zelf ook niks van.

William

Comment

Originally posted by superfly View Post
                  Ik zit meer te denken aan een aard probleem!
                  Dit lijkt mij dus heel erg sterk.

Waarom?
                  Omdat volgens de ts alles geaard isbaangesloten en als het een aard probleem is je aardlek eruit zou gaan en de PC dus ook niet opnieuw op kan starten tot dat de aardlek er weer in geschakeld word

Je zou dit vrij eenvoudig kunnen meten met een multimeter.
                  Maar dan heb je al wel wat elektrische kennis nodig.

Comment

William,

Ben je al wat meer te weten gekomen?
                    Op welk punt gaat je PC reboten?
                    Als je het betreffende kanaal maar een beetje open zet of alleen bij vol open?
                    Maakt het nog wat uit hoe de master volume staat?
                    Kan je wel via je koptelefoon op de mengtafel luisteren?

Je mengpaneel heeft alleen maar enkele 1 kanaals ingangen en geen stereo ingangen.
                    Hoe doe je dit met het stereo signaal wat van je computer komt?
                    Gooi je dat over twee kanalen of maak je het mono door L+R bij elkaar te voegen?

Marcel

Comment

Zet er eens een DI box tussen.

Comment

Als er geen versterker aan het mengpaneel hangt. Start de pc dan ook opnieuw op als je het mengpaneel volledig open zet?

Wat wij ergens in een heel erg ver en grijs verleden gehad hebben is dat de stroom of ja eigenlijk het voltage zover naar beneden getrokken werd als de versterker de lage bas tonen op ene hoog volume moest weergeven dat de computer op hielt omdat deze gewoon niet meer de juiste spanning kreeg. Juist dan valt de muziek uit. Spanning komt terug en starte meteen weer op.

Geen idee of dit bij jou ook het geval is. Ik gooi maar een balletje op.

Dus versterker uit.
                        Pc aan
                        Mengpaneel aan
                        Mengpaneel op plankgas.

Blijft de pc dan wel aan dan zou het eens heel goed kunnen dat je een probleem met je spanning hebt.

Comment

Misschien stuur je een signaal door naar de computer dat te hoog is en daarom uit slaat?

Als je bij de input i.p.v 5V op 1A, 24V op 3A naar binnen pompt, kan je pc wel afslaan.

Het heeft in ieder geval met het overbelasten of onder belasten van de computer te maken lijkt mij.

Maar als je geen versterkt signaal naar je computer stuurt, en deze overbelast, zou ik niet echt weten wat er zou kunnen zijn.

Gr.
                          Last edited by Bodhi.J; Sunday-10-04-2016, 16:14.

Comment

Originally posted by Bodhi.J View Post
                            Als ik het goed begrijp stuur je een signaal van een Actief Mengpaneel naar je computer toe?
                            Denk dat je het niet goed begrijpt. ;)
                            Originally posted by William1987 View Post
                            Nu heb ik een mengpaneel een koda kd-206.
                            De pc zit gewoon aangesloten op line 1 van het mengpaneel
                            De koda-206 is geen actief (geen ingebouwd versterker) mengpaneel.
                            Line 1 is een ingang.

Comment

Welke kabel gebruik je
                              Ik neem aan een 3,5mm stereo vanaf pc naar 2 x mono jack

Comment

Working...
                              X