Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laptop via USB naar mixer.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laptop via USB naar mixer.

Hallo forumleden,

Ik heb een vraag. Deze week heb ik een mixer van Behringer aangeschaft. Nu kan ik mijn laptop m.b.v. een usb-kabel aansluiten op deze mixer.
    USB laptop --> naar input/output (4 stuks) op mixer. Zulke kabels bestaan er niet, voor zover ik heb kunnen nazien. Moet er nog een stuk hardware tussen mijn laptop en mixer geplaatst worden? Let op: ik ben een beginner op dit gebied ;)

Alvast bedankt voor jullie reactie/advies.

Begin eerst eens met het type mixer dat je hebt en wat je precies van plan bent met je bestaande hardware, plus de hardware die je naar jouw beleving nog nodig hebt. ;)

Dat maakt advies een stuk makkelijker.

Comment

En of je met mac of windows werkt!

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Begin eerst eens met het type mixer dat je hebt en wat je precies van plan bent met je bestaande hardware, plus de hardware die je naar jouw beleving nog nodig hebt. ;)

Originally posted by JanPetersen View Post
        Type mixer: Behringer Xenyx 802. Ik ben DJ en wil mijn muziek van de laptop via de mixer laten draaien. Volgens de beschrijving van de mixer heb ik nog een stuk hardware nodig. Maar welke? ;-)
        Ik heb win7 op laptop.

Comment

Originally posted by Rick View Post

Originally posted by JanPetersen View Post
          Alvast bedankt voor jullie reactie/advies.[/QUOTE]

Probleem is opgelost! Bedankt forumleden.

Comment

De normale Xenyx 802 heeft geen USB.

Je zult dan met een losse audio interface moeten gaan werken, om het geluid in twee kanalen (neem aan dat je met DJ-software werkt?) naar je mixer te sturen.

Verder is de Xenyx 802 niet heel geschikt voor DJ-werk, vanwege het ontbreken van o.a. een crossfader. De 802 is meer gemaakt voor kleinschalig PA-werk met bijv. het uitversterken van een vocalist met een instrument. In principe is het wel mogelijk, maar het werkt niet echt fijn.

Wat wil je precies gaan doen? Radiobroadcasting, of meer op feesten draaien als DJ?

Comment

Working...
            X