Announcement

Collapse
No announcement yet.

Live camera streamen via pc

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Live camera streamen via pc

Hallo,
    Ik wil graag een camera live laten streamen op een beamer live, en daar wil ik graag een pc tussen stoppen. Ik heb al een aantal kabels gezien maar dan ben ik bang dat het een output cable is i.p.v. een input cable enz. Welke kabel + Drivers is het makkelijks te gebruiken om een tulp/RCA tot een webcam te maken?

Mvg,
    Tom

Wellicht heeft je computer aal een zogenaamde "capture card" dit weet ik niet, maak anders even een foto van de achterzijde van je pc. Als je deze hebt kan je gewoon je tulp camera hierop aansluiten.

Mocht je pc deze niet hebben dan zijn er voldoende apparaten te koop waar je dit "tulp" video kabeltje omzet naar usb of firewire, welke je computer zeker zal hebben.

In princiepe zou het hiermee al moeten kunnen werken, heb echter geen ervaring met DIT apparaat dus kan het niet garanderen.

Kijk anders eens naar een Grass Valley Analoog-digitaal converter ( ADVC 55 ), deze heeft firewire aansluiting voor je pc, daar moet het zeker mee lukken. Eventueel beeld bewerken in arkaos, resolume of wat jewilt en dan via vga naar je beamer.

Comment

Let erop dat je bekabeling niet te lang wordt, en ga eventueel voor een digitale converter. Te lange kabels betekent geen signaal meer! (Open Dag flashbacks :-/ )

Comment

A joh een splitter/booster ertussen en gaan. Wij hebben extron vga kabels van 30 meter en hebben hier nog nooit problemen mee gehad.

Maar wil je echt ver weg zijn er natuurlijk ook de vga naar utp converters en weer terug.
        Wel een tip is leg je video kabels nooit langs zware voedinge of dimmers.

Comment

Ik wil je nog even waarschuwen, koppel je een live camera aan je pc en laat je je pc het weer verder sturen krijg je last van vertraging. Je pc/laptop kan dat namelijk niet zo snel verwerken. Zeker die usb converters niet. Je zou het beste er een video mixer tussen kunnen zetten o.i.d.

Oviergens gaat 50 m over BNC ook geen problemen geven. Ook via mijn 30m VGA kabel nooit problemen gehad.

Comment

Als er enkel en alleen live camera is het tussenvoegen van een pc overbodig, maar ik vermoed dat er "iets" met het beeld gedaan moet worden? Een video-mixer is dan een goede ( zo niet beste) optie, zeker als het eenmalig is. hoewel hier toch redelijke huurkosten aan zitten.

Bij de meeste pc's zal live camera werk inderdaad niet echt soepel lopen, echter met een goede computer moet dit geen probleem zijn en zal de vertraging verwaarloosbaar zijn ( de meeste video mixers hebben ook lichte vertraging). Kijk meer aans naar de wat betere mediaservers, dit zijn ook gewoon computers met een degelijke capture-kaart.

Comment

Als je wilt PC huren LiveRental.nl

Goede service :)

Comment

Working...
              X