Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meerdere beeldschermen aansluiten op 1 computer en aansluiten op tv

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meerdere beeldschermen aansluiten op 1 computer en aansluiten op tv

Oke, mijn vorige uitleg was niet al te handig, dus doe ik het even mooi opnieuw;)

Om je vga signaal te SPLITTEN ( verdelen over meerdere beeldschermen)
    Heb je genoeg aan 1 videokaart en 1 vga uitgang, die sluit je aan met een male to male kabel op een splitter.
    Zo'n apparaatje dus:

Om op verschillende schermen een ander beeld te krijgen
    Zijn ( mede dank aan rick1993 voor de informatie) 2 verschillende vga uitgangen nodig.
    Dus ofwel een videokaart met 2 vga uitgangen of 2 aparte videokaarten (als het goed is).
    Misschien zou een DVI-D aansluiting ook gebruikt kunnen worden ( aangezien DVI-D en VGA soms op 1 kaart zitten). Of dit mogelijk is durf ik nog niet met zekerheid te zeggen, kan het wellicht een keer uitproberen met een converter o.i.d. Dan houd ik jullie wel even op de hoogte.

Dat was het even voor nu, ik kom hier later misschien nog op terug.
    Last edited by PowerSource-sound&light; Tuesday-25-05-2010, 17:22. Reason: -

Verschillende beelden op de verschillende schermen is hiermee niet mogelijk, zo'n VGA splitter kopieert eigenlijk alleen het signaal.

Wil je verschillende beelden (wat toch vaak wel handig is bij sommige toepassingen) dan heb je een videokaart met 2 VGA uitgangen nodig.

Comment

Even ter informatie:

Als je je videokaart wilt vervangen, moet je goet opletten op de volgende punten:
      - VOEDINGSVERMOGEN
      - SLI/Crossfire

Als je geen verstand hebt van de bouw van PC's, koop dan geen zware videokaart die boven de 60W verbruik uitkomt, anders kan je voeding het niet aan. Je kan wel een zwaardere voeding kopen, maar dit vereist de enige kennis.'

SLI/Crossfire slaat op welk merk je gebruikt. Dit kun je gemakkelijk zien. Op Windows tik je in "uitvoeren" gewoon "dxdiag" in, ga naar tabblad Beeld, en kijk wat er bij fabrikant staat. Is dit ATI, heb je een ATI kaart nodig. Is dit nVidia, heb je een nVidia kaart nodig. Je kan hiertussen bij de meeste moederborden NIET wisselen!

Kaarten met 3 uitgangen heb je al rond de 30 euro. Bijvoorbeeld ééntje met ATI Radeon HD 4350. Erg goede chipset als je mobo hem aankan. Prijs verschilt per fabrikant.

Comment

Ik gebruik zelf altijd tijdens karaoke of video clips etc. 1 vga uitgang voor mij zelf waarmee ik kan kiezen en zien wat er op de andere uitgang moet komen en wat er te zien is.

Mijn video kaart heeft een Vga uitgang gaat dus naar mijn eigen beeldscherm
        Een Dvi uitgang die gaat naar verloopje van dvi naar vga en die gaat naar een splitter en daar prik ik de beeldschermen/beamers op.
        Dus je hebt dan twee verschillende uitgangen.
        Ook zit er nog een s-video uitgang op. Die gaat naar tulp waar ik ook nog een tv op kan aansluiten. Die heeft dan het zelfde beeld als de dvi uitgang.

Comment

Even ter informatie:

Als je je videokaart wilt vervangen, moet je goet opletten op de volgende punten:
          - VOEDINGSVERMOGEN
          - SLI/Crossfire

Als je geen verstand hebt van de bouw van PC's, koop dan geen zware videokaart die boven de 60W verbruik uitkomt, anders kan je voeding het niet aan. Je kan wel een zwaardere voeding kopen, maar dit vereist de enige kennis.'
          Ik raad zoiezo als je een beetje videokaart neemt om al ongeveer een 500 watt voeding te nemen ( klink veel, is het niet echt eigenlijk)

Edit: Het kan zijn dat je een male to male kabel nodig hebt, maar het kan ook female to female of male to female zijn, of s-video of elk ander denkbare videouitgang, let hier dus wel op bij het kopen van een splitter o.i.d

En een kleine aanvulling op het SLI/Crossfire
          Nvidia gebruikt SLI ( heb hier een 1 gb nvidia kaart)
          Ati gebruikt Crossfire.

Ook als je veel beeldbewerking wilt doen, raad ik je aan niet één van de oudere series van Ati te nemen, de nieuwere zijn nu wel iets beter.
          Vergeet je processor trouwens ook niet, zeker niet voor beeldbewerking e.d.

En:
          Als je laptop een vga uitgang heeft, kan daarop ook een beeldscherm aangesloten worden met een ander signaal, de beelden erop zijn dus niet identiek aan de beelden op je standaard scherm van je laptop.;)
          Last edited by PowerSource-sound&light; Wednesday-26-05-2010, 11:58.

Comment

Working...
          X