Announcement

Collapse
No announcement yet.

HQ Power VDP1500ST Stroboscoop kapot?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HQ Power VDP1500ST Stroboscoop kapot?

Dag Baxers,

Ik zit met een probleempje. Ik heb een kleine drive-in show met een paar vrienden en we hebben recentelijk een 1500 watt stroboscoop gekocht (tweedehands). Na hem twee avonden probleemloos gebruikt te hebben waren we gisteren bezig met het opbouwen van de stage voor een feest wat we komende zaterdag gaan geven. Echter, bij het testen kwamen we er achter dat onze stroboscoop het niet meer doet.

Het gaat om een HQ Power VDP1500ST stroboscoop met blinder functie. We hebben de strobe direct aan een 2 aparte stroomgroepen gehangen, hem getest met verschillende DMX-kanalen, hem geprobeerd op automatisch audiogestuurd te zetten, DMX-kabels vervangen en andere apparaten op ons DMX paneel aan te sluiten. Niks deed de stroboscoop echter weer doen werken.

De ventilator van de stroboscoop draait gewoon, maar hij gaat niet flitsen. De led indicatoren branden ook gewoon, dus hij zou een stabiele stroomtoevoer moeten hebben. Alles lijkt er dus op dat de lamp van de strobe kapot is gegaan, hoewel de lamp zelf nog in goede staat lijkt.

Nu is mijn vraag hoe je kunt zien of een strobe lamp is doorgebrand (?), als je dat al kunt zien. Hieronder dan ook een paar foto's van de lamp zelf. We hebben hem ook open geschroefd, maar nergens lijkt iets van roet of overmatig veel stof te bekennen.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Het zou kunnen dat we de lamp hebben overbelast d.m.v. de blinder, maar ik zou verwachten dat je dan ook iets aan de lamp zou zien. Kan het de printplaat zijn? Alle interne kabels lijken nog goed vast te zitten.

Als er meer foto's benodigd zijn kan ik op korte termijn nieuwe maken! :)

Alvast bedankt voor jullie hulp! Groeten, Dennis

Ik denk dat je lamp het begeven heeft. Gelukkig is een nieuwe flitsbuis niet onoverkomelijk prijzig:

Wanneer u op zoek bent naar een reserve flitsbuis is deze 1500 Watt XOP-15 lamp ideaal voor u! Hij werkt op 100 Volt en weet flinke flitsen te produceren.

Comment

Ik denk dat je gelijk hebt!

Comment

Working...
      X