Announcement

Collapse
No announcement yet.

videoclips op beamer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• videoclips op beamer

Hoi,

Ik heb zelf een beamer en wil op een feest wat ik geef, die beamer gebruiken om videoclips van nummers die ik draai, afspelen over de beamer.

Ik gebruik zelf pioneer 2000's, en draai dus zonder computer, hoe kan ik dan toch de videoclips afspelen? wat heb ik dan eventueel nodig?

Hoeveel Lumen moet die beamer dan zijn om redelijk helder beeld te krijgen? de afstand tussen beamer en wand is 12M, en in een zaal van zo'n 200 man.

Zijn er ook speciale websites om die videoclips te kopen als extended versies?

mvg Alejandro
    Last edited by Alejandro(:; Tuesday-22-01-2013, 23:26.

Hoeveel lumen je nodig hebt weet ik niet, maar iemand die daar toevallig onlangs video's over heeft gemaakt is Brian Redd te vinden op Youtube.

Last edited by netraam; Wednesday-23-01-2013, 00:03.

Comment

is het ook mogelijk om er een sms-balk onder te doen bijvoorbeeld?

Comment

Indien een beamer hetzelfde signaal kan hebben zoals een LED paneel/wall. Dan heb ik nog een interessante link voor je als eerste aanknopingspunt. Ik weet eerlijk gezegd verder compleet niks hiervan af. Alleen hoop ik dat dit ideetje je toch van pas kan komen:

Armin van Buuren explains how he syncs his live visuals on-the-fly with four Pioneer CDJ-2000s and a DJM-2000 mixer using just SMPTE signal and fader start f...

Comment

Als het om het beeld gaat is heel erg veel mogelijk. Je kan met een beamer eigenlijk alles laten zien wat je met je pc op je scherm kan laten zien. Dus als je een goed sms systeem hebt ( zoals wij zelf gemaakt hebben ) kan je dit dus ook gewoon onder je videoclips, foto's, animatie's, graffics of van mijn part tekenfilm laten zien.

Hoe ver je beamer van de wand af moet staan? Dat kan niemand je hier zeggen. Dit ligt aan de beamer en de lens waar deze over beschikt. Zo moeten wij onze beamer zo ongeveer 2,5 a 3m van ons scherm van 2,3m breed af houden.

Onze beamers zijn een als ik me niet vergis een 2.000 en 2.500 ansilumen. Voor ons eigenlijk een mooie vanaf fel genoeg in combinatie met een lichtshowtje of dergelijk. We hebben deze ookal verschillende keren voor een kleine als ook grote gelegenheid gebruikt ( zeg maar vanaf 25 personen tot feest tenten van 2.500 personen ) Maar hou er wel rekening mee dat wanneer je de afmetingen van je scherm groter worden het dus ook minder fel word en de lichtopbrengst snel sterk terug zal lopen. Denk maar aan de zaklamp die je van heel breed ( minder licht maar wel veel oppervlakte ) naar een spot kan zetten ( erg veel licht en lekker fel maar weinig oppervlakte ) Dit is dus ook met je beamer. Hoe groter hoe minder je opvalt en het zichtbaar is. Zoek hier zelf je ballans in en klaar. Een goed scherm doet hier dan natuurlijk ook wonderen in.

Verder wat fijne software is voor een eenvoudige vj is geloof het of niet virtual dj. Super eenvoudig in gebruik en al meer dan voldoende mogelijkheden om iets leuks te maken. Wil je echte beeld software kijk dan eens naar arkaos of naar een resolume avenue. Die laatste werd volgens mij ook gebruikt in het filmpje van armin. Persoonlijk ook goede ervaringen mee en ongekende mogelijkheden.
          Last edited by ronennieshow; Wednesday-23-01-2013, 22:24.

Comment

en hoe kan ik dan de muziek die ik draai op me cdj's in sync laten lopen met die op virtual dj? en waar kan ik die videoclips het best kopen?

bedankt voor de reactie!

mvg Alejandro

Comment

CDJ's als midi controller gebruiken voor virtual dj. Het geluid van virtual dj gewoon via je cdj naar je mixer laten lopen? Is wat ik zou doen. Gebruik gewoon de interne geluidskaart van je cdj's.

Video clips. Wij hebben gewoon een enorme vracht dvd's in staan lezen. De hitzone serie heeft op een gegeven moment ook een dvd erbij gedaan om zo de video clips mee te leveren van zowat alle nummers die op de cd stonden.

Dus ik zou zeggen koop een vracht muziek dvd's.

Comment

Cdj's als midi controllers gebruiken is geen optie, vooral niet omdat virtual dj heel weinig functies heeft. en redelijk veel kans heeft op uitvallen.

Ik zal is gaan kijken naar muziek dvd's.

mvg Alejandro

Comment

Zelfs mijn cdj 350 spelers doen het prima met virtual dj. Lijkt me dat de cdj 2000 het dan helemaal zou moeten kunnen.

Wat wil je verder nog dan play, stop. een loop, Pitch en de plater bedienen?

Comment

Je geeft op dat moment natuurlijk wel wat dingen op als je de CDJ's alleen nog maar als midi-controller gebruikt (waveforms, covers). Kan je eigenlijk net zo goed een goedkopere controller eraan hangen.

Maar volgens mij is er niet echt een andere mogelijkheid (globaal dan, los van exacte software, er zijn vast andere paketten als VDJ die hetzelfde doen) als je video en beeld in sync wil hebben. Verder kan je natuurlijk altijd nog switchen naar rekordbox als je geen video in sync wilt spelen.

Comment

misschien heb je wat aan deze mix het begin is een beetje lame maar ben benieuwd wat jullie er van vinden

Avicii (Disc Jockey), avicii, mix, 2013, house, party, Disc Jockey (Profession), Song, Dance, New, Theme, Remix, Electro, New (song), Profession (short Story), Electro (music), Love Song, Disco, Midnight, Singing, Electro (comics), Techno, Original, Sad, Minimal, Original Mix, Electronic, Trance, Minimal Techno (Musical Genre), Deep, Trance Music (Musical Genre), After, Before, Electronica, Cover, Christmas, tomorrowland, Tomorrowland, Niek, Niek Stikvoort, Robert, Robert de niro

Comment

Pioneer DVJ 1000 en SVM 1000

Originally posted by partyontour View Post
                        Je geeft op dat moment natuurlijk wel wat dingen op als je de CDJ's alleen nog maar als midi-controller gebruikt (waveforms, covers). Kan je eigenlijk net zo goed een goedkopere controller eraan hangen.

Maar volgens mij is er niet echt een andere mogelijkheid (globaal dan, los van exacte software, er zijn vast andere paketten als VDJ die hetzelfde doen) als je video en beeld in sync wil hebben. Verder kan je natuurlijk altijd nog switchen naar rekordbox als je geen video in sync wilt spelen.
                        Hallo,
                        Pioneer heeft een geweldige set waarmee je dvd-video clips en allerlei leuke dingen tussen de clips kunt maken via het mengpaneel SVM 1000 en de dvd spelers.
                        Je kunt het "simpel" houden door alleen clips via de spelers af te spelen en evt. iets via het mengpaneel aanvullen.
                        Maar dan werk je met dvd's.

Comment

Deze post is al van 2013
                          Ik hoop dat hij onder tussen al wel een oplossing heeft ;)

Comment

Ondertussen is het eenvoudigste en meest betaalbare, Serato of Rekordbox met video plugin, werkt ook top naar ledschermen

Comment

Working...
                            X