Assortiment
Aanbiedingen
Informatie
Nieuwsbrief
Vul uw e-mailadres in en mis
nooit acties en aanbiedingen

60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie

Valt het product tegen? Of heb je gewoon per ongeluk het verkeerde artikel besteld? Bij Bax Music heb je na aankoop van een product bijna altijd recht op een zichttermijn van maar liefst 60 dagen. Dit is onze 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie. Terugsturen is gratis! Wil je weten hoe het werkt en wat de voorwaarden zijn? Lees gauw verder.

Wettelijk herroepingsrecht en 60 dagen 'niet goed geld terug' | Voorwaarden | Hoe werkt het? | Defecte producten

Wettelijk herroepingsrecht en 60 dagen 'niet goed geld terug'

  • Als je iets aanschaft bij een webwinkel, dan heb je wettelijk het recht om binnen een bepaalde tijd je aankoop ongedaan te maken. Dit recht op bedenktijd heet het 'herroepingsrecht'. Sinds 13 juni 2014 heb je wettelijk minimaal recht op veertien dagen bedenktijd. 
  • Bax Music begrijpt dat je niet altijd genoeg hebt aan veertien dagen bedenktijd. Daarom hebben we een eigen 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie. 
  • Lees hieronder alle voorwaarden, zodat je precies weet waar je recht op hebt!

Wat zijn de voorwaarden?

Binnen 14 dagen

Meld je het product binnen de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen aan als retour? Dan zijn dit de voorwaarden:

  • Je krijgt het volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk terug (uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de koop). Dit bedrag is inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending. Het product mag alleen maar (voorzichtig) gebruikt zijn om te controleren wat voor soort product het is, wat de kenmerken zijn en hoe het werkt. Is het product minder waard geworden doordat je het op een andere manier hebt gebruikt? Dan krijg je maar een deel van het aankoopbedrag terug.
  • De dag waarop je de aanmelding doet van de retour, moet binnen de periode van 14 dagen vallen. (Dit is 14 dagen vanaf het moment dat het product bij je werd afgeleverd.) Melding kun je doen via het modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht. Je kunt de retour namelijk ook gewoon via onze retour-portal aanmelden (zie de retour-instructies).
  • Na aanmelding van het product heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen.
  • Verder zijn de volgende producten uitgesloten van retour: 
    • Producten die tot stand zijn gekomen op basis van je eigen specificaties. Bijvoorbeeld kabels die op maat gesneden zijn. 
    • Software waarvan je de verzegeling hebt verbroken.
    • Gebruikte artikelen die om hygiënische redenen niet ingenomen kunnen worden als de verzegeling is verbroken. Bijvoorbeeld oordopjes en hoofdtelefoons. Wanneer de verzegeling van het product niet verbroken is, dan kan het product gewoon geretourneerd worden.

Na 14 dagen

Is de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen voorbij, dan gaat de rest van onze 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie in. Vanaf dat moment gelden onderstaande voorwaarden:

  • Je krijgt het volledige aankoopbedrag terug als het product én de originele verpakking compleet en in perfecte staat zijn. Als dit niet zo is, dan krijg je slechts een deel van het aankoopbedrag terug. Hoeveel dit is, hangt af van de staat van het product en de verpakking. Voorbeelden van schade, gebruikssporen en incomplete artikelen: 
    • Krassen, scheuren, deuken, andere soorten schade en vuil. Dit geldt zowel voor het product als voor de originele verpakkingsmaterialen!
    • Ontbrekende originele verpakkingsmaterialen, kabels, handleidingen, download-kaarten enzovoort.
    • Gebruikte activatiecodes van meegeleverde software. Als je bijvoorbeeld een hardware-product koopt waar software bij zit, dan mag de activatiecode van de software niet gebruikt zijn óf deze moet 'gecleard' zijn. Dit betekent dat je de licentie laat resetten door de software-fabrikant, zodat de code opnieuw gebruikt kan worden.
  • De dag waarop je de aanmelding doet van de retour (zie retour-instructies), moet binnen de periode van 60 dagen vallen.
  • Verder zijn de volgende producten uitgesloten van retour: 
    • Producten die tot stand zijn gekomen op basis van je eigen specificaties. Bijvoorbeeld kabels die op maat gesneden zijn. 
    • Software waarvan je de verzegeling hebt verbroken.
    • Gebruikte artikelen die om hygiënische redenen niet ingenomen kunnen worden. Bijvoorbeeld oordopjes en hoofdtelefoons. Wanneer het product niet gebruikt is, dan geldt deze regel niet.
    • Speciale bestellingen. Dit zijn producten die geen deel uitmaken van ons normale assortiment, maar besteld zijn via de Helpdesk of ons aanvraagformulier.

Hoe werkt het?

  • 1. Lees de informatie hierboven. 
     
  • 2. Besluit je het product terug te sturen, meld je retourzending dan aan via onze website. Volg de retour-instructies.
    • Opmerking: Het aanmelden van je retourzending volgens de retour-instructies is het makkelijkste. Je kunt echter ook het formulier voor herroeping gebruiken, als je dat liever wilt. Dit formulier zit ook bij de e-mail-bevestiging van je bestelling. Na het indienen van het formulier heb je 14 dagen de tijd om het product naar ons op te sturen. (Let op, dit formulier is niet hetzelfde als het retourformulier.)

> Meer informatie over bestellingen retourneren
> Direct een retourzending aanmelden

Mijn product is defect!

De 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie is alleen bedoeld voor producten die niet voldoen aan je verwachtingen. Is een product defect, dan gelden de normale garantie-regels.

> Informatie over garantie

 

Gerelateerde merken:



Veelgestelde vragen & antwoorden