Assortiment
Acties & Promoties
Informatie
Nieuwsbrief
Vul uw e-mailadres in en mis
nooit acties en aanbiedingen

60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie

Valt het product tegen? Of heb je gewoon per ongeluk het verkeerde artikel besteld? Bij Bax Music heb je na aankoop van een product bijna altijd recht op een zichttermijn van maar liefst 60 dagen. Dit is onze 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie. Terugsturen is gratis!

Lees hieronder alle voorwaarden, zodat je precies weet waar je recht op hebt!

Hoe werkt het en wat zijn de voorwaarden?

+ Wettelijk herroepingsrecht en 60 dagen 'niet goed geld terug'

Wettelijk herroepingsrecht en 60 dagen 'niet goed geld terug'

  • Als je iets aanschaft bij een webwinkel, dan heb je wettelijk het recht om binnen een bepaalde tijd je aankoop ongedaan te maken. Dit recht op bedenktijd heet het 'herroepingsrecht'. Sinds 13 juni 2014 heb je wettelijk minimaal recht op veertien dagen bedenktijd. 
  • Bax Music begrijpt dat je niet altijd genoeg hebt aan veertien dagen bedenktijd. Daarom hebben we een eigen 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie. 
  • Lees de voorwaarden hieronder, zodat je precies weet waar je recht op hebt!
+ Voorwaarden bij retourneren binnen 14 dagen

Voorwaarden bij retourneren binnen 14 dagen

Meld je het product binnen de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen aan als retour? Dan zijn dit de voorwaarden:

  • Je krijgt het volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk terug (uiterlijk 14 dagen na onze ontvangstbevestiging van je retour). Dit bedrag is inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending. Let op: het product mag alleen maar (voorzichtig) gebruikt zijn om te controleren wat voor soort product het is, wat de kenmerken zijn en hoe het werkt. Is het product minder waard geworden doordat je het op een andere manier hebt gebruikt? Dan krijg je maar een deel van het aankoopbedrag terug. Lees verder voor meer informatie hierover.
    • Als je een product koopt waar ook software bij zit, dan mag de activatiecode van de software niet gebruikt zijn, tenzij dit nodig was voor het beoordelen van de hardware. Als je de licentie wel gebruikt hebt, terwijl dit niet nodig was voor het beoordelen van de hardware, moet je de software laten 'clearen'. Dit betekent dat je de licentie laat resetten door de software-fabrikant, zodat de code opnieuw gebruikt kan worden. Is dit niet gedaan, dan brengen we € 25 aan kosten in rekening voor het vrijgeven van de licentie. Als de software geheel ontbreekt, dan wordt de volledige waarde van de software in rekening gebracht.
       
  • De dag waarop je de aanmelding doet van de retour, moet binnen de periode van 14 dagen vallen. (Dit is 14 dagen vanaf het moment dat het product bij je werd afgeleverd.) Melding kun je doen via het modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht. Je kunt de retour namelijk ook gemakkelijk via onze retour-portal aanmelden (zie de retour-instructies).
     
  • Na aanmelding van het product heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen.
     
  • Verder zijn de volgende producten uitgesloten van retour: 
    • Producten die tot stand zijn gekomen op basis van je eigen specificaties. Bijvoorbeeld kabels die op maat gesneden zijn. 
    • Software waarvan je de verzegeling hebt verbroken.
      • Een software-pakket mag je alleen retourneren als dit nog verzegeld is. Het originele seal-folie moet er dus nog omheen zitten. Als de software-verpakking al geopend is, sturen wij het product weer naar je terug. 
      • Geopende software terugsturen mag alleen als je daarvoor goedkeuring hebt gekregen van een Bax Music medewerker. Deze goedkeuring wordt alleen gegeven als je bijvoorbeeld het verkeerde product hebt ontvangen.
         
    • Gebruikte artikelen die om hygiënische redenen niet ingenomen kunnen worden als de verzegeling is verbroken. Bijvoorbeeld oordopjes en hoofdtelefoons. Wanneer het product niet gebruikt is, dan geldt deze regel niet.


Als een geretourneerd product niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden, dan moeten we helaas een percentage op het aankoopbedrag inhouden. Hoe hoog het percentage zal zijn, hangt af van de prijs en de staat van het product. Zie voor meer informatie het volgende overzicht:

 

Constatering
%
tot € 250
%
€ 250 tot € 1000
%
vanaf € 1000

Eén onderdeel/accessoire ontbreekt
20%
15%
10%

Meerdere onderdelen/accessoires ontbreken
30%
25%
20%

Product is licht beschadigd
20%
15%
10%

Product is zwaar beschadigd
40%
30%
25%

Alle accessoires ontbreken
40%
30%
25%

Product wordt geretourneerd na 14 dagen
zie onder
 
 

 

+ Voorwaarden bij retourneren na 14 dagen

Voorwaarden bij retourneren na 14 dagen

Is de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen voorbij, dan gaat de rest van onze 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie in. Vanaf dat moment gelden onderstaande voorwaarden:

  • Je krijgt het volledige aankoopbedrag terug als het product én de originele verpakking compleet en in perfecte staat zijn. Als dit niet zo is, dan krijg je slechts een deel van het aankoopbedrag terug. Lees verder voor meer informatie hierover. Voorbeelden van schade, gebruikssporen en incomplete artikelen zijn: 
    • Krassen, scheuren, deuken, andere soorten schade en vuil. Dit geldt zowel voor het product als voor de originele verpakkingsmaterialen.
    • Ontbrekende originele verpakkingsmaterialen, kabels, handleidingen, download-kaarten enzovoort.
    • Gebruikte activatiecodes van meegeleverde software. Als je bijvoorbeeld een hardware-product koopt waar software bij zit, dan mag de activatiecode van de software niet gebruikt zijn, tenzij dit nodig was voor het beoordelen van de hardware. Als je de licentie wel gebruikt hebt, terwijl dit niet nodig was voor het beoordelen van de hardware, moet je de software laten 'clearen'. Dit betekent dat je de licentie laat resetten door de software-fabrikant, zodat de code opnieuw gebruikt kan worden. Is dit niet gedaan, dan brengen we € 25 aan kosten in rekening voor het vrijgeven van de licentie. Als de software geheel ontbreekt, dan wordt de volledige waarde van de software in rekening gebracht.
       
  • De dag waarop je de aanmelding doet van de retour (zie retour-instructies), moet binnen de periode van 60 dagen vallen.
     
  • Verder zijn de volgende producten uitgesloten van retour: 
    • Producten die tot stand zijn gekomen op basis van je eigen specificaties. Bijvoorbeeld kabels die op maat gesneden zijn. 
    • Software waarvan je de verzegeling hebt verbroken.
      • Een software-pakket mag je alleen retourneren als dit nog verzegeld is. Het originele seal-folie moet er dus nog omheen zitten. Als de software-verpakking al geopend is, sturen wij het product weer naar je terug. 
      • Geopende software terugsturen mag alleen als je daarvoor goedkeuring hebt gekregen van een Bax Music medewerker. Deze goedkeuring wordt alleen gegeven als je bijvoorbeeld het verkeerde product hebt ontvangen.
         
    • Gebruikte artikelen die om hygiënische redenen niet ingenomen kunnen worden. Bijvoorbeeld oordopjes en hoofdtelefoons. Wanneer het product niet gebruikt is, dan geldt deze regel niet.
    • Speciale bestellingen. Dit zijn producten die geen deel uitmaken van ons normale assortiment, maar besteld zijn via de Helpdesk of ons aanvraagformulier.


Als een geretourneerd product niet voldoet aan bovenstaande voorwaarden, dan moeten we helaas een percentage op het aankoopbedrag inhouden. Hoe hoog het percentage zal zijn, hangt af van de prijs en de staat van het product. Zie voor meer informatie het volgende overzicht:

 

Constatering
%
tot € 250
%
€ 250 tot € 1000
%
vanaf € 1000

Binnenverpakking beschadigd / duidelijk zichtbaar opengemaakt (uitgezonderd blisterverpakkingen)
10%
7%
5%

Buitenverpakking beschadigd, binnenverpakking geopend maar nog in goede staat (uitgezonderd blisterverpakkingen)
10%
7%
5%

Eén onderdeel/accessoire ontbreekt
20%
15%
10%

Verkeerde tape op de originele productverpakking (tape die duidelijk anders is dan de originele tape; bijv. zwart in plaats van transparant)
10%
7%
5%

Binnenverpakking ontbreekt
10%
7%
5%

Meerdere onderdelen/accessoires ontbreken
30%
25%
20%

Product is licht beschadigd
20%
15%
10%

Buitenverpakking ontbreekt
20%
15%
10%

Product is zwaar beschadigd
40%
30%
25%

Alle accessoires ontbreken
40%
30%
25%

Product is defect als gevolg van een fabrieksfout. Je wilt geen reparatie maar directe omruiling, terwijl de 30 dagen-termijn voor directe omruiling al is verstreken.
10%
7%
5%

 

+ Hoe werkt het?

Hoe werkt het?

  • 1. Lees de informatie hierboven. 
     
  • 2. Besluit je het product terug te sturen, meld je retourzending dan aan via onze website. Volg de retour-instructies.
    • Opmerking: Het aanmelden van je retourzending volgens de retour-instructies is het makkelijkste. Je kunt echter ook het formulier voor herroeping gebruiken, als je dat liever wilt. Dit formulier zit ook bij de e-mail-bevestiging van je bestelling. Na het indienen van het formulier heb je 14 dagen de tijd om het product naar ons op te sturen. (Let op, dit formulier is niet hetzelfde als het retourformulier.)

> Meer informatie over bestellingen retourneren
> Direct een retourzending aanmelden

+ Mijn product is defect!

Mijn product is defect!

De 60 dagen 'niet goed geld terug'-garantie is alleen bedoeld voor producten die niet voldoen aan je verwachtingen. Is een product defect, dan gelden de normale garantie-regels.

> Informatie over garantie

Zie ook

> Retourneren
> Garantie
> Defect product ontvangen
> Product ruilen
> Status van retour

Gerelateerde merken:



Veelgestelde vragen & antwoorden

Sluiten