Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Behringer DX2000 USB en Microfoon Standaard

Standaard Behringer DX2000 USB en Microfoon Standaard

Hallo,

ik ben van plan de Behringer DX2000 USB te kopen voor radio mee te maken. Als ik het zo lees is dit een vrij goed mengpaneel voor een beginner. Alleen hoor ik van veel mensen dat Behringer slechte producten levert (kwaliteit van knopjes e.d.). Kunnen jullie mij wat vertellen over dit mengpaneel? Is er al iemand die hem heeft?

Ik was ook op zoek naar een microfoon standaard. En nou vroeg ik me af welke microfoon standaard ze hebben bij 3FM in de studio in Hilversum. Dus niet die Mika maar die andere. Weet iemand dit?

Koen

Ingeschreven
    19-09-2006

Standaard

Alleen hoor ik van veel mensen dat Behringer slechte producten levert (kwaliteit van knopjes e.d.).
    Dat zijn waarschijnlijk de mensen die nog nooit een Behringer product vastgehouden hebben en mee willen praten met de rest.
    De producten van Behringer zijn perfect voor de prijs die je er voor betaalt. En bevallen ze je niet, tja, dan moet je ook meer centen op zak hebben.

Heb je misschien een foto of screenshot van de standaard?
    Bax-shop.nl medewerker (co÷rdinator copywriting) / Audience FX, special effects verzorging

Standaard

http://img208.imageshack.us/img208/3291/86547056ax1.jpg

Dat is een foto. Ik hoef natuurlijk niet exact dezelfde maar ik wil hem in mijn tafel monteren. Dus niet met een schroef aan draaien. Ik heb namelijk een bureau met een dichte achterkant.

Ingeschreven
    19-09-2006

Standaard

In principe kan je dan ook een variant pakken met de 'lijmklem'-bevestiging, maar dan haal je daar de aandraaibout er uit en schroef je hem met dat gat vast aan de muur.
    Dopsleuteltje er op en drrraaaien maar.
    Bax-shop.nl medewerker (co÷rdinator copywriting) / Audience FX, special effects verzorging

Ingeschreven
    16-01-2010

Standaard

Ik heb een kijkje in de nieuwe studio genomen en daar hebben ze ook hele mooie standaards waar een lichtje inzit als je de fader van de microfoon openzet. Deze zijn wel aan de hoge kant wat de prijs betreft. Ik weet niet hoeveel euro je er aan wilt besteden maar deze heb ik: http://www.bax-shop.nl/microfoon-sta...t-details.html Of zo 1 in de vorm.Deze kan je vast aan je tafel schroeven.

Over dat mengpaneel, het word veel gebruikt voor wat jij er ook mee wil gaan doen. Ik heb de oude versie er van de D1000 daar voor gebruikt en dat werk erg lekker. Alleen zit er geen fantoom spanning op helaas. Ik gebruik zelf Behringer producten en ik mag zeggen dat ik het goed spul vind.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dj-Walter Bekijk Berichten
    Ik heb een kijkje in de nieuwe studio genomen en daar hebben ze ook hele mooie standaards waar een lichtje inzit als je de fader van de microfoon openzet. Deze zijn wel aan de hoge kant wat de prijs betreft. Ik weet niet hoeveel euro je er aan wilt besteden maar deze heb ik: http://www.bax-shop.nl/microfoon-sta...t-details.html Of zo 1 in de vorm.Deze kan je vast aan je tafel schroeven.

Over dat mengpaneel, het word veel gebruikt voor wat jij er ook mee wil gaan doen. Ik heb de oude versie er van de D1000 daar voor gebruikt en dat werk erg lekker. Alleen zit er geen fantoom spanning op helaas. Ik gebruik zelf Behringer producten en ik mag zeggen dat ik het goed spul vind.
    Betekend dit dat ik een Rode NT1A niet zou kunnen aansluiten op een Behringer DX 2000 USB?

Ingeschreven
    16-01-2010

Standaard

Ja wel hoor, ik was verkeerd er zit toch fantoomvoeding op deze mengtafel. Dus hij doet het gewoon als je hem er op aansluit. Je zult wel ergens een knopje moeten omzetten maar dat zie je en merk je van zelf wel. Overigens ben ik benieuwt naar je ervaringen met deze mengtafel als je hem hebt aangeschaft. Ik ben van plan mijn D1000 te vervangen door de DX2000.
    Laatst gewijzigd door waltervanpeene; 23-12-10 om 20:22.

Standaard

Haha, nou ik was eigenlijk ook benieuwd naar de ervaring van veel mensen. Hij is namelijk al veel (uit)verkocht.

Standaard

Nu snap ik het even niet meer.
    De een zegt dat er fantoom spanning opzit en de ander niet.

Er zijn mike ingangen dus een gewonen mike kan hierin gedaan worden, maar pas op: dit is geen studio mixer!
    Er zit sowieso geen fantoom voeding op en werkt niet geheel hetzelfde als bij een studio mixer.

Dat zei een medewerker van Bax-shop...

Koen

Ingeschreven
    19-09-2006

Standaard

Hoewel de globale informatie op de Behringer website doet vermoeden, heeft deze mixer geen phantom power.

Je kunt echter wel een losse phantom power voeding kopen, zoals de PS400.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste