1 tot 8 van de 8

Onderwerp: DJ naam verzinnen

Ingeschreven
    12-10-2009

Standaard DJ naam verzinnen

Hey iedereen, ik ben Shaquille.
    Ik ben nu een paar maandjes bezig met het producen en mixen van o.a. house en hiphop beats.
    Gaat allemaal lekker en mensen die mij kennen laat ik af en toe wat horen, waarna ze zeggen
    dat ik ermee verder moet gaan etc. Dus nu heb ik een aantal tracks af en ik ga binnenkort een
    midi controller halen alleen nu the problem, ik kan geen goede naam verzinnen.
    Het zit zo, eerst hete ik Addicting Stuff, maar achteraf vond ik het een beetje een baggernaam.
    Daarna begon ik me zelf Noize te noemen, maar omdat Noize Controllers en wat andere al bestaan
    en mijn naam op sommige muren is gaan staan (laat ik op dit forum maar zeggen niet door mij... [sub:f6f2cc0e2f]ip adres he[/sub:f6f2cc0e2f] bax-shop.nl/:P vond ik het verstandig om met die naam te stoppen,
    wat logies is...
    Al die tijd ben ik nu bezig met het verzinnen maar er schiet me niets te binnen.
    Misschien dat jullie me wat tips/suggesties kunnen geven.
    Even wat info van me:

Naam: Shaquille Wiersma
    Leeftijd: 15
    Muziek: House , hiphop beats, moet dus kunnen combineren.. bax-shop.nl/
    Afkomst: Half NL, half surinaams

Grtz bax-shop.nl/

Standaard Re: DJ naam verzinnen

redelijk unieke voornaam (of ik heb onder een steen gewoond)
    DJ Shaquille best dope klinken en past wat mij betreft best in die je muziek style
    of een bijnaam waar een aantal mensen je bij kennen of iets dergelijks.

persoonlijk vind ik de naam niet echt belangrijk, mijn favo dj's hebben allemaal gewoon voor + achternaam
    en verder niks bijzonders ofzo:P

succes dr mee!

p.s. als DJ Shaquille is geworden laat het dan ff weten

Ingeschreven
    19-04-2005

Richt eerst al je aandacht op het leren dj-en/producen! Een dj naam verzin je niet zo 1 2 3.
    In jou geval zou ik inderdaad gewoon je voornaam en eventueel achternaam gebruiken, want die naam komt niet vaak voor.

Andere tips:

- Heb je al een bijnaam? Hoe noemen je vrienden je?
    - Scrabble je naam eens. Neem de letters van je naam in scrabble stenen en hussel ze door elkaar.
    - Wacht tot je zelf iets onwijs leuks bedacht hebt. Als iemand anders je naam hebt verzonnen en je bedenkt zelf later een veel leukere, ......

Ingeschreven
    12-10-2009

Bedankt voor jullie tips!
    Dj Shaquille klinkt wel ¬bax-shop.nl/ alleen niet echt de makkelijkst schrijfbare naam, dat heeft me vaak tegengehouden
    want stel als er een kans in zit dat ik dan wat populairder wordt in de dj/produce wereld, gaan mensen mij bijvoorbeeld
    zoeken op google naar: 'shakiel' (zo spreek je dat uit :P) of zo iets. En als voornaam-achternaam: Shaquille Wiersma...
    ja kan wel maar toch dat schrijfbare he... Ook al zijn er dj's die ook moeilijk zijn bijvoorbeeld zo'n jongen die ik ken:
    Fransesco Robbestelli, ook niet makkelijk. ¬bax-shop.nl/:P
    Maar ik ga nog een beetje kijken wat ik doe, kan ik écht niks verzinnen, dan word het denk ik gewoon DJ Shaquille.
    (en scrabblen.. neejj kan niet echt wat eruit halen). Wat ik wel laatst hoorde was iets van DJ SecondFloor, niet echt een betekenis, maar bijvoorbeeld deadmau5 (dooie muis) die dj is ook niet echt een betekenis bax-shop.nl/

-edit- nee ik heb niet echt een bijnaam, vroeger had ik wel Sheggy of Shaqattack maarja. Misschien Shaqattack? is dat niet wat?

denk dat mensen niet niet zoveel moeite zullen hebben met het zoeken naar bax-shop.nl/dj shaquille hoor tenminste, zo zou ik het wel schrijven als ik het zou horen

succes dr mee nog in ieder geval

Standaard dj naam

Vinden jullie Robbin J. klinken?
    (Spreek uit: Robbin Jay)

Ik hoor graag jullie mening

Ingeschreven
    09-08-2011

Standaard

Zoekt u iemand die iets kan aanpassen op uw site, of een complete nieuwe site kan ontwerpen?

MilanDrossaerts.nl - Websites & meer

Ingeschreven
    19-09-2006

Standaard

Zie hierboven, daar gaan we verder. Slotje.
    Bax-shop.nl medewerker (coŲrdinator copywriting) / Audience FX, special effects verzorging