Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
1 tot 10 van de 24

Onderwerp: nog 2 speakers?

Ingeschreven
    14-01-2009

Standaard nog 2 speakers?

Hallo,

Ik heb nu
    2x Community csx25 speakers
    professional sound systems
    8 ohm
    100 watts continuous
    250 watts program

Foto2

Foto3

nu vind ik dat te weinig en wil meer geluid en bass hebben om een nog grotere publiek te bereiken|

Nu zei iemand dat ik er 2 speakers bij moest kopen en die op de andere speakers aan te sluiten zodat de andere speakers niet volledig belast worden en zo ook meer geluid heb

Wat zeggen jullie hierover?

Ingeschreven
    19-09-2006

Standaard

Ik zou liever twee andere luidsprekers kopen met een grotere belastbaarheid.
    Als je nog twee luidsprekers aansluit maar je versterkervermogen niet groter maakt, krijg je alleen een beter verspreid geluid (afhankelijk van de plek waar je ze neerzet), maar neemt je volume niet toe.
    Kies liever voor een stel luidsprekers die wat meer vermogen kunnen verstoken en beter presteren. Immers, hoe ga je die 4 luidsprekers neerzetten? 4 op statief? Ziet er niet mooi uit. 2 op de grond? Kan je beter subwoofers nemen. 2 op elkaar? Kom je nooit hoog genoeg waardoor je hoge tonen wegvallen.
    Bass creŰren wanneer je luidsprekers op statief staan is sowieso lastig, omdat een subwoofer hier stukken beter in is en deze direct in verbinding met de vloer staat.
    Bax-shop.nl medewerker (co÷rdinator copywriting) / Audience FX, special effects verzorging

Ingeschreven
    14-01-2009

Standaard

Ja, kijk ik wil ook liever 2 top en 2 subs maar zo veel budget heb ik eenmaal niet.
    Nu heb ik die 2 community speakers waarmee ik op kleine feesten goed kan draaien.
    maar de wat grotere feesten met deze 2 speakertjes dit niet lukt.
    Immers zijn deze speakers moeilijk door te verkopen

Ik wil gewoon goed geluid voor een niet al te dure prijs (ben een beginnende drive-in))
    en het liefst ook een goede bass.

Ik dacht aan de Behringer luidspreker set 2, maar dan ben ik ook zo weer 2 jaar verder omdat ik met de kleine speakers op niet grote feesten kan draaien.

Want ik word veel gevraagd om op feesten voor meer dan 100 man te draaien maar dat lukt gewoon niet

Ingeschreven
    19-09-2006

Standaard

In dat geval zou ik tijdelijk bijhuren tot je zelf een redelijke luidsprekerstack kunt kopen. Bereken hierbij de voor- en nadelen eens. Wil je meer draaien en iets minder opbrengst, of iets minder draaien en zelf meer opbrengst houden?

In ieder geval zal je met 2 extra luidsprekers niet veel extra geluid hebben en zeul je meer extra hout en gewicht mee dan geluidsvolume.

Hiernaast zijn je eisen erg tegenstrijdig. Immers, je wil goed geluid, flinke bass, maar voor een lage prijs. Hierin zul je toch een compromis moeten vinden, of je eisen bijstellen. Het is het een of het ander.

Je kunt in ieder geval eens kijken of je die kleine luidsprekers die je nu hebt kunt wegdoen en hiervoor alvast een setje grotere topspeakers kunt vinden, met een 12" of 15" woofer. Afhankelijk van je versterking zul je hierin al wat voordeel en meer geluid hebben, wat je nog kunt uitbreiden met 2 subwoofers + versterker.
    Bax-shop.nl medewerker (co÷rdinator copywriting) / Audience FX, special effects verzorging

Ingeschreven
    14-01-2009

Standaard

Ik heb nu een Dap palladium p-700 vintage versterker moet ik die dan houden en er leuke speakers bij kopen (suggesties voor speakers zijn welkom)
    of moet ik gewoon heel het setje wegdoen en 2 nieuwe top speakers en een nieuwe versterker kopen ?

Ingeschreven
    19-09-2006

Standaard

Ik zou dan eerst kijken naar de luidsprekers die je op het oog hebt en daar je versterking op aan te passen als dat nodig is.

Ingeschreven
    03-02-2009

Standaard

wat is je budget dan?
    je kunt eerst 2 goede subs erbij kopen en later ook betere topjes.
    log in:yes password:ihavenoone
    password is incorrect
    log in:yes password:incorrect

Ingeschreven
    19-09-2006

Standaard

Wanneer je nu al start met 2 subs, gaan die kleine topjes dat nooit bijhouden. Wat als gevolg heeft dat je je subs zwaar moet terugdraaien om je geluid in evenwicht te houden en je dus nog steeds niet het gewenste geluidsvolume bereikt.

Ingeschreven
    03-02-2009

Standaard

maar dan hoeven je topjes niet meer fullrange te spelen en zullen ze harder gaan, en heb je dus meeer geluid.
    log in:yes password:ihavenoone
    password is incorrect
    log in:yes password:incorrect

Ingeschreven
    19-09-2006

Standaard

Zoveel harder zullen ze niet gaan. Alleen de woofer in de luidspreker krijgt het iets makkelijker, de hoogdriver houdt nog steeds dezelfde belastbaarheid (omdat de frequentiescheiding op het filter hetzelfde blijft), dus kun je hier niet veel extra vermogen op loslaten. Dus je geluid gaat er dus niet veel harder van.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste